زمزمه‌های ناب بندگی/ از ندای «الهی العفو» بندگان در مساجد تا احیای خانوادگی

همزمان با دومین شب قدر، ندای «الهی العفو» عده‌ای از مردم در مساجد طنین‌انداز شد و برخی از خانواده‌ها در منازل خود مراسم احیا گرفتند.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: رمضان و ماه مهربانی از نیمه گذشت و شب‌های قدر فرا رسید و چه زیبا و ارزشمند است این شب‌ها که فارغ از دلبستگی‌های دنیا، به عبادت با معبود می‌نشینی و دست به دعا و توسل می‌شوی تا در این شب‌های قدر، بهترین‌ها برایت در بهترین شب سال رقم بخورد.

 

همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی پر فیض قدر، مراسم احیا در برخی از مصلی‌ها و مساجد و با حضور مردم مومن گیلانی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

 

مردم خداجوی گیلانی در این مراسم با انجام اعمال ویژه این شبها از جمله قرآن به سر، قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت امام حسین(ع) و قرائت آیات قرآن از خدای متعال ظهور امام زمان(عج)، بخشش گناهان، شفای بیماران، ریشه کنی بیماری کرونا و عاقبت به خیری را طلب کردند.

 

در دومین شب از لیالی قدر، طنین «خلّصنا من النار یا رب» از خانه‌ها و مساجد و به گوش می‌رسید و عده‌ای از مردم دومین شب قدر را در مساجد گذراندند و عده‌ای دیگر به صورت خانوادگی در منزل احیا گرفتند.

 

مردم متدین مناطق مختلف گیلان در شب شهادت امیرمومنان امام علی(ع) ضمن رعایت اصول بهداشتی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا با حضور در مساجد و مصلی‌ها ندای الغوث الغوث سر دادند و از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کردند.

 

 

*لزوم استفاده حداکثری از لیالی قدر

حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» در مصلی صومعه‌سرا با تسلیت شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: عبادت در شب قدر، فضیلت فراوان دارد و باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه ارزش شب قدر بسیار زیاد است افزود: تلاوت قرآن، دعا، نیایش و توبه از آداب شب‌های قدر است که بنده را به تقرب الهی نزدیک‌تر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه شب‌های قدر، شب استجابت دعا است گفت: بی شک در همه روزها و شب های ماه رمضان، فرصت برای مناجات با خداوند برای انسان به خصوص نسل جوان تشنه دریافت معارف فراهم است اما در این میان، شب قدر، بهترین و عزیزترین فرصتی است که نباید به هیچ وجه آن را از دست داد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: این فرصت یک ماهه خیلی زود تمام می شود و از این رو بر همه ما فرض است که آن را مغتنم شماریم تا پس از پایان آن کمتر حسرت بخوریم.

 

*شب قدر، پرارج‌ترین و پررمز و رازترین شب‌ها در گردونه زمان است

حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» در مراسم دومین شب قدر که در مسجد جامع ماسال برگزار شد اظهار کرد: شب قدر، پرارج‌ترین و پررمز و رازترین شب‌ها در گردونه زمان است که قلم‌ها در وصفش می‌شکنند، زبان‌ها از توصیفش قاصرند و عقل در فهم آن مبهوت و متحیر می‌ماند.

 

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه به فرموده امام صادق(ع) شب قدر، قلب رمضان به شمار می‌آید افزود: بهترین شب سال، شب قدر است که خداوند در قرآن کریم آن را شبی پربرکت دانسته و ارزش آن را برتر از هزار ماه بیان کرده است.

 

وی با اشاره به زحمات مدافعان سلامت در مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: در این شب عزیز برای سلامتی پرستارانی که در مقابله با این ویروس تلاش‌های شبانه‌روزی زیادی کشیدند، هم دعا کنیم.

 

در دومین شب قدر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد غرب گیلان در شهرستان‌های فومن،‌صومعه‌سرا و ماسال میزبان شب‌زنده‌داران قدر بودند و با برگزاری مراسم مناجات،‌ دومین شب قدر را احیا گرفتند.

 

گفتنی است، شب قدر همان شبی است که تقدیر انسان در این شب رقم می‌خورد و تعیین تقدیر و سرنوشت انسان از سوی خداوند بسیار قابل توجه است، شبی که فضیلت آن ارزشمندتر و بیشتر از هزاران شب و شب مغفرت و رحمت الهی است.

کد خبر 928784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha