قدر شب های قدر/ اجر ما مودت و دوستی اهل بیت(ع) است

شب های قدر ما گره خورده است به مولای متقیان علی (ع) و ما بی علی(ع) گویا گدایانی هستیم که یتیم مانده ایم و اربابی نیست که غریبانه ما را به‌یاد بیاورد و دست نوازش بر سرمان بکشد.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، نوشین کریمی؛ شب قدر که می آید ناگاه غریبانه های امیرالمومنین علی(ع) بیش از هر چیزی یادت می آید، یادت می آید که چقدر خوب بودن مولایمان برای کافران و بی دین ها عذاب آور بود که در شب قدر بر فرقش زخم زدند و ملت شیعه را در چنین شبی بی پدر کردند.

چقدر شب های قدر حضرت علی(ع) را کم دارد، برای مایی که قدردان نعمات و برکات خداوند نبوده و نیستیم. سلامتی هایمان را قدر ندانستیم، رفت و آمدها به مساجد و شرکت در روضه ها را قدر ندانستیم. حالا که فکر می کنم می بینم قدردان دورهمی ها و صله رحم ها نبودیم، حتی یکبار قدردان فشردن دست های دوستی و در آغوش گرفتن عزیزانمان نشدیم.

وای که چقدر قدر ندانستیم داشته یمان را و چقدر قدر شکستیم وقتی که بر یتیمان و سفارش شدگان مولایمان یاری نرساندیم. شب های قدر ما گره خورده است به مولای متقیان علی(ع) و ما بی علی(ع) گویا گدایانی هستیم که یتیم مانده ایم و اربابی نیست که غریبانه ی ما را بیاد بیاورد و دست نوازش بر سرمان بکشد.

کرونا که آمد و همه‌گیر شد تمام مکان های عمومی و پرتردد به‌خاطر جلوگیری از شیوع آن بسته شدند و مساجد یکی از آن مکان ها بود. حتی ماه مهمانی خدا هم رسید و درب مساجد باز نشد، اما مگر می شود شب های قدر بیاید و ما قدردان خدای خود نباشیم، شب های قدر و شب شهادت مولا علی(ع) بیاید و فرزند مولود کعبه را در خارج از منزلش یاد کنیم!

 


مساجد با رعایت موارد بهداشتی باز شدند تا بتوانیم نجوای «بک یا الله» و «سبحانک یا لا اله الا انت، الغوث الغوث خلصنا من النار یارب» را یک‌بار دیگر در خانه خدا بگوییم و قرآن را بر سر بگیریم و «الهی العفو» کنان فرصت قدردانی از حضور در مسجد و نماز خواندن دوشادوش مومنین و مسلمین و برپایی مراسم های معنوی خود را داشته باشیم.

با همکاری هیئت امنای مسجد جامع سنگر، هیئت متوسلین به چهارده معصوم(ع) و شهدای سنگر و پایگاه مقاومت بسیج علی ابن ابیطالب(ع) این شهر، مسجد جامع سنگر نیز در این شب ها میزبان مردم مومن و روزه دار بود و با استفاده از دستگاه تب سنج میزان دمای افراد را کنترل و با توزیع ماسک، دستکش و ضد عفونی کردن دست ها، متوسلان به این شب به مسجد ورود پیدا کردند تا ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء، در مراسم ویژه شب های قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) پای سخنرانی حجت الاسلام «محمدیان» و نوای ذاکرین اهل بیت(ع) «حسینی»، «زارع» و «حقیقی»، بنشینند.

 

 



*شب های قدر، شب های رحمت خداوند است
حجت الاسلام «محمد محمدیان» با تسلیت شب شهادت امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه مدعی هستیم که از پیروان مولای دل‌ها،  مولی الموحدین هستیم اظهار کرد: اگر بخواهیم نورانیت و ارزش کلام حضرت علی(ع) را ببینیم باید به نهج البلاغه آن حضرت رجوع کنیم.

امام جمعه سنگر افزود: وصیت‌های ائمه(ع) در روزهای آخر عمرشان ویژگی خاصی دارد.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر، شب‌های رحمت خداوند است، اضافه کرد: اما کسانی که اهل شراب خواری باشند، کسانی که آق والدین شده‌اند و عده‌ای که اهل بخشش نیستند، رحمت خداوند شامل آنان نمی‌شود.

حجت الاسلام محمدیان با استناد به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) با سعادت‌ترین مردم را که ویژگی پیروان امام علی(ع)  را داشته باشد کسانی دانست که نسبت به فضیلت اهل بیت(ع) شناخت داشته باشد.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) فرمودند از دیگر ویژگی‌های پیروان ما این است که در محبت ما خالص هستند و نیز به‌واسطه ما تقبل به سوی خدا پیدا کرده و از چیزهایی که ما نهی می‌کنیم، دوری می‌کنند.

 


حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: کسی که غیر از مولای خود دستش را جلوی دیگران دراز می‌کند و کسانی که مزد افرادی که برایشان کار کرده‌اند را پرداخت نمی‌کنند مورد لعنت بوده و از پیروان امیرالمومنین (ع) نیستند.

امام جمعه سنگر تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های پیروان امام علی(ع) این است که فضل و منزلت اهل بیت( ع) را بشناسد زیرا تا کسی اهل اطاعت، بندگی و عمل نباشد محبت و معرفت را درک نمی کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اجر ما مودت و دوستی اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: زشت ترین کار این است که به درب خانه کریم با دست پر برویم و از این رو در این شب‌های پربرکت لیالی قدر نشان می‌دهیم که یا علی یا ائمه اطهار،  ای خدای بزرگ ما دست خالی به سوی شما آمده‌ایم و ملتمسانه نیازمند یاری شما هستیم.

کد خبر 928849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha