شب قدر بهترین فرصت برای امام شناسی است

حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: تأمل در فضیلت شب‌های قدر و نگرش به ابعاد مختلف زندگی امام علی (ع) بهترین فرصت برای امام شناسی و کسب معرفت نسب به امام معصوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه (27 اردیبهشت) در جمع شب‌زنده‌داران قدر بیست و سوم ماه رمضان در مصلی امام خمینی (رحمت‌الله علیه) مرکز مازندران با ابراز تأسف از عدم شناخت و معرفت مردم کوفه به امام زمانشان، گفت: در دوران امامت علی (ع) عده‌ای با مقام و فضایل اخلاقی آن حضرت آشنا نبودند؛ در کوفه بودند اما جاهل بودند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: انسانی که مولود کعبه و شهید محراب است فکر می‌کردند اصلاً نماز نمی‌خواند. کافر و مشرک است.

 

وی بیان کرد: عده‌ای علی (ع) را نشناختند عده‌ای هم آن حضرت را برنتابیدند چراکه علی (ع) با منافع نامشروع آن‌ها کنار نیامد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی شب قدر را بهترین فرصت برای امام شناسی دانست و افزود: هرچه معرفت ما به مقام امام بیشتر بشود قطعاً قدر و فضیلت ما هم بیشتر خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه شناخت ویژگی‌های امیرالمؤمنین (ع) به کسب معرفت در هر انسانی کمک می‌کند، گفت: هر فرد می‌تواند ویژگی‌های اخلاقی و نحوه زندگی خویش را بازندگانی و سیره این امام معصوم محک بزند و رفتار و کردارش را به همان مرتبه انسانیت بالا ببرد.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نقل‌قول علی همدانی شافعی در کتاب شب‌های پیشاور درباره ویژگی‌های اخلاقی امام علی (ع) بیان کرد: 90 خصلت انبیا در علی (ع) است.

 

وی یکی از خصوصیات رفتاری مهم امام علی (ع) را رسیدگی به درد مردم و فرق نگذاشتن بین انسان‌ها اعلام کرد و بر لزوم رسیدگی به مشکلات مردم و دستگیری از نیازمندان تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه ارزش شب‌های قدر به ارزش قرآن، ملائکه و حضرت علی (ع) است،  افزود: اگر می‌خواهیم سرنوشت خوبی برای ما مقدر شود باید با مؤلفه‌های هدایت، سلامت و عدالت رابطه خود را نزدیک کنیم.

 

کد خبر 929462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha