مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان در مجلس قرآن و عترت «ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﻬُﺪﯼ» بوشهر

مردم متدین شهر بوشهر در لیالی قدر و شب بیست و سوم ماه رمضان با خواند دعای جوشن کبیر و مناجات با خدای سبحان در مجلس قرآن و عترت «ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﻬُﺪﯼ» مرکز «افق» شهدای قرآنی خلیج فارس این مراسم را احیا داشتند.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان - بوشهر، حامد فکوری؛ مراسم احیا و شب زنده داری لیالی قدر مقارن با بیست و سوم ماه مبارک رمضان به انجام برنامه های خواندن دعای جوشن کبیر، مناجات خوانی و قرآن به سر با حضور مردم ایمانی و متدین محله کوی خواجه ها منطقه 2 شهر بوشهر در محل مجلس قرآن و عترت «ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﻬُﺪﯼ» مرکز »افق« شهدای قرآنی خلیج فارس مستقر در امامزاده محمد بن باقر (ع) از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ثارالله و هیات مذهبی فاطمیه برگزار شد.

 

جعفر دریایی، قاری قرآن و نوحه خوان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بعد از ختم جزء خوانی قرآن کریم، در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: خدا خالق زمان و صاحب زمان است و خدا خالق زمین و صاحب زمین است. پس حقیقت مطلق در این است که زمام تمامی امور عالم خلقت به زیر سیطره رحمانیت و مودت پروردگار حکیم متعال و قادر توانا است.

 

* کسب نمره قبولی در کارنامه بندگی و زندگی با آراستگی اخلاقی

این نوحه خوان بوشهری اظهار کرد: انسان ها باید در کار و زندگی به گونه ای رفتار و عمل و به همنوعان خود خدمت صادقانه و بدون منت کنند که خداوند عادل در جمع بندی معدل کارنامه زندگی و بندگی ما انسان ها بنویسد؛ او از هر گونه اخلاق ناشایسته پاک است و به هر اخلاق شایسته آراسته است.

 

 

* امام علی (ع) پیشوای انسان های با تقوا بود

دریایی با تصریح بر اینکه دعوت مردم به تقوا یک امری واجب است، عنوان کرد: حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) عبادالمتقین است و این امام همام پیشوای انسان های با تقوا بود.

 

*بهشت؛ پاداش الهی به اقامه فریضه نماز اول وقت

این هنرمند قرآنی بیان کرد: انجام واجبات و ترک محرمات و گناه هان فرشته نجات انسان ها از بدی ها و انحرافات هستند. و لذا انجام و اقامه فریضه نماز اول وقت و به خصوص نمازجماعت در مساجد و مصلاها، پاداشش بهشت رضوان است.

 

 

* بیت خوانی فاطمی در سوگواری سید الاوصیاء

خاطرنشان می شود، حاج سید مهدی فاطمی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت سوگواری شهادت سید الاوصیاء امیرالمومنین حضرت علی ابیطالب (ع) به مرثیه سرایی و بیت خوانی پرداخت.

 

 

کد خبر 929542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha