استغفار و بیداری قلب در شب قدر مسیر رسیدن به قرب الهی است

آیت‌الله تحریری گفت:‌ استغفار و بیداری قلب انسان در شب‌های قدر یکی از راه‌های رسیدن به قرب الهی است.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» بامداد امروز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در مراسمی که به مناسبت بیست و سوم ماه مبارک رمضان و احیای لیالی قدر در حوزه علمیه مروی برگزار شد، گفت: مقام سلام جایگاهی است که خداوند متعال برای انبیای الهی قرار داده است.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه مقام و جایگاه سلام یعنی انسان از هر نوع آلودگی فکری، اخلاقی و اعتقادی پاک باشد، عنوان کرد:‌ بالاترین این جایگاه به پیامبران و ائمه معصومین(ع) تعلق دارد. سایر انسان‌ها به واسطه این بزرگان می‌توانند به این جایگاه برسند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه شب قدر زمان تحول انسان است، اظهار کرد: یکی از مقدرات الهی امتحان و آزمایش انسان است به همین دلیل قرائت سوره عنکبوت در شب ۲۳ رمضان سفارش شده است زیرا در آیات ابتدایی این سوره قرآن کریم از امتحان و آزمایش صحبت شده است.

وی افزود: هنگام امتحان و آزمایش انسان واقعیت درونی خود را آشکار می‌کند، بر همین اساس در دعاهای شب قدر از خداوند درخواست می‌کنیم که ما را از سعادتمندان قرار دهد.

آیت‌الله تحریری با توصیه به مخاطبان بیان کرد:‌ در این شب‌های قدر از خداوند عافیت روحی و جسمی طلب کنید، به خصوص عافیت روحی که نسبت به عافیت جسمی اهمیت بیشتری دارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: در شب قدر از خداوند قرب به او را درخواست کنید بیداری قلب انسان در این شب‌ها یکی از راه‌های رسیدن به قرب الهی است که انسان جایگاه خود را در آمدن، بودن و رفتن از دنیا بشناسد.

وی گفت: رحم کردن به فقرا و مساکین و دادن صدقه در شب قدر یکی از مسیرهای رسیدن انسان به قرب الهی و عبور راحت از پل صراط است.

آیت‌الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر اعمال مهم شب قدر استغفار است که بر آن مداومت داشته باشید همچنین دعا از دیگر محورهای اعمال شب قدر است که باید بر محور صدق و حسن ظن قرار بگیرد.

کد خبر 929594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha