هر ملت که مقاومت نکند محکوم ‌به شکست است

معاون پژوهش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی گفت: هر ملت که مقاومت نکند محکوم ‌به شکست است، مقاومت، سختی و هزینه دارد اما عاقبتی جز سعادت ندارد؛ عقل و شرع ما را به مقاومت در حوزه‌های مختلف امر می‌کند.

حجت الاسلام «سید عطاءالله ارکیان» معاون پژوهش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی، در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره اهمیت مقاومت و ایستادگی، گفت: مقاومت به معنی ایستادگی در مقابل مخالف‌ها و مخالفت‌ها است؛ یعنی حالتی که شخص درصدد انجام خواسته‌ها و رفع موانع تلاش کند و برای نیل به اهداف خود، اصرار و استمرار داشته باشد و عقب ننشیند.

وی افزود: در تعبیر «مقاومت»، عناصر مقدسی چون هدفمندی، خودباوری، وجود مبانی و اصول ثابت، مبارزه با موانع، تحمل فشارهای موجود و کوتاه نیامدن از ارزش‌ها نیز نهفته است.

حجت الاسلام ارکیان با بیان اینکه هر ملت که مقاومت نکند محکوم ‌به شکست است، ابراز کرد: ملتی که مقاومت نکند، هدفی ندارد، خودباور نیست و مبانی و اصولی ندارد که بر سر حفظ آن‌ها تلاش کند. بلکه فرهنگی منحل و متأثر دارد. مقاومت، سختی و هزینه دارد اما هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش و تسلیم است و مقاومت عاقبتی جز سعادت ندارد؛ «لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه». بنابراین عقل و شرع ما را به مقاومت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی امر می‌کند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه قدس شریف پاره تن اسلام است، عنوان کرد: یکی از حقوق ما مسلمانان که بر سر آن مقاومت می‌کنیم، قدس شریف است که توسط رژیم غاصب صهیونیسم غصب و اشغال‌ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت، صورت‌های مختلفی دارد، اظهار داشت: گاهی مقاومت در جبهه‌های نبرد در فلسطین، لبنان، سوریه و ... است، گاهی نیز مقاومت در فضای مجازی است که در فضای مجازی با تولید و ایجاد محتوا و همچنین پاسخ به شبهات درزمینه حقانیت قدس و یادآوری جنبه‌های قتل و نسل‌کشی صهیونیسم و همچنین بیان تاریخچه تشکیل و پیشروی اسرائیل محقق می‌شود.

حجت الاسلام ارکیان افزود: مقاومت در جبهه نبرد و فضای مجازی ممکن است مخصوص افراد خاصی باشد. اما یکی از صورت‌های مقاومت، که اتفاقا جنبه عمومی دارد، برپایی راهپیمایی در این راستاست که توسط امام خمینی (ره) بنیان‌گذاری شده است. مسلمانان جهان با راهپیمایی روز قدس، همواره متذکر می‌شوند که فلسطین مسأله اول جهان اسلام است و با این راهپیمایی یاد قدس و فلسطین را همواره زنده نگه می‌دارند تا مرور زمان آن را به فراموشی نسپارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تأکید کرد: صهیونیسم با حمایت استکبار جهانی شاید موفق شود برخی دولت‌های مرتجع منطقه را نسبت به مساله قدس و فلسطین بی‌تفاوت سازد، اما بی‌شک، دل امت اسلامی برای پاره تن خویش می‌تپد و روزی خواهد آمد که نه‌تنها قدس، بلکه دیگر مناطق اشغالی نظیر قره‌باغ و حرمین شریفین از لوث غاصبان پاک خواهد شد و این وعده حتمی است که از جانب حق‌تعالی برای مقاومت‌کنندگان داده‌شده است؛ «ان الذين قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه الا تخافوا و لاتحزنوا و ابشرو بالجنه التی كنتم توعدون».

وی در پایان با بیان اینکه اسلام، با کنار زدن رنگ و نژاد امت واحده ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: همه مسلمانان و ممالک اسلامی، تنِ واحد هستند و فلسطین، پاره ای از آن است و از این نظر، جبهه مقاومت نیز، جبهه واحدی است که حزب الله، انصار الله، سپاه قدس شاخه و پاره ای از آن هستند و تفاوتی با هم ندارند. چرا که هدف واحدی را دنبال می کنند و آن عبارت است از «آزاد سازی قدس شریف».

کد خبر 931331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha