اقامه نماز عید فطر بدون حضور نمازگزاران در مساجد «کلکته» هند

نماز عید سعید فطر در مساجد شهر «کلکته» بدون حضور عمومی نمازگزاران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « timesofindia»،نماز عید سعید فطر در مساجد شهر «کلکته» در روز 25 می (دوشنبه 5 خرداد) بدون حضور عمومی نمازگزاران برگزار می شود.

 

کمیسیون خلافت کلکته که هر سال مسئول برگزاری نماز عید سعید فطر است هم از مردم خواست تا در خانه های خود بمانند.

 

این کمیسیون از همه مسلمانان کلکته خواست تا خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های مربوط به امنیت سلامت برای اجتناب از شیوع ویروس کرونا بدانند.

 

اقامه نماز عید فطر بدون حضور نمازگزاران اقدامی بی سابقه است اما امسال به دلیل خطراتی که ویروس کرونا برای سلامتی افراد دارد درهای همه مساجد به روی نمازگزاران بسته است.

 

«قاری فضل الرحمن» که مسئول برگزاری نماز عید فطر در « Red Road» است در بیانیه ای در این باره گفت: مردم امسال به خاطر پاندمی کرونا نماز عید را در خانه هایشان اقامه می کنند و نماز  عید در هیچ مسجدی برگزار نمی شود.

 

وی خطاب به نمازگزاران گفت: شما کل ماه رمضان امسال را به دلیل قرنطینه در خانه هایتان بودید و اگرچه سخت است اما عید فطر را هم باید در خانه ها بمانید و نماز عید را در منازلتان بخوانید.

 

مسجد «ناخدا» در کلکته هم که هر سال پذیرای بیش از 50 هزار نفر برای نماز عید فطر بود امسال با صدور بیانیه ای از نمازگزاران خواست تا بر اساس دستورالعمل دولت در خانه های خود بمانند.

کد خبر 931914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha