عید فطر، تجلی بندگی و رهایی از شیطان نفس

عید فطر، عید بزرگ مسلمانان و عید تجلی بندگی و رهایی از شیطان نفس است که دارای دستاوردهای فردی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی است و موجب اتحاد و انسجام ملت های اسلام است.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ عید سعید فطر، عید بندگی خداوند، امروز با شور و شعف خاصی برگزار و اقامه نماز عید سعید فطر با تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مازندران همزمان با سراسر کشور و جهان اسلام برگزار شد.

 

امروز همزمان با عید سعید فطر، مردم مومن و با اعتقاد مازندران همگام با سراسر کشور و جهان، با حضور در مساجد و شرکت در نماز عید، پایان ماه بندگی خود و رهایی از بند شیطان نفس را جشن گرفتند.

 

نماز عید سعید فطر امسال در حیاط مساجد با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد و مردم مومن با گذر از یک ماه روزه داری، در جشن بزرگ پایان روزه داری شرکت کرده و سجده شکر به جا آوردند.

 

برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل بهداشتی در تمام مساجد بهشهر

حجت الاسلام « سید محمد بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، از برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل بهداشتی در تمام مساجد بهشهر خبر داد و گفت: براساس پروتکل اعلام شده و رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی همه مساجد بهشهر  در شهر و روستا اقدام به برپایی نماز عید سعید فطر کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر افزود: دستورالعمل های بهداشتی لازم به مساجد و ائمه جماعات بهشهر برای اقامه نماز عید فطر و یومیه داده شده است و در این زمینه نظارت های ویژه ای انجام شده و برای اقامه نماز یومیه هم نظارت ها برقرار است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که فرمود: " این عید کسی است که آمرزیده شده است" اظهار کرد: عید فطر عید بندگی یک ماهه ما در درگاه حق تعالی است و روز عید فطر روز عیدی گرفتن ماست و برای ما از ارزش والایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: برنامه‌های عيد سعيد فطر به عنوان يكی از اعياد بزرگ مسلمانان بايد به ‏صورت گسترده و باشكوه برگزار شود که در این بخش با توجه به برگزاری نماز عید سعید فطر با رعایت پروتکل بهداشتی شاهد شکوه خاص برنامه ها بودیم.

عید فطر، پاداش یک ماه بندگی مومنان

نماز عید فطر در مسجد خاتم الاوصیا گلوگاه هم به امامت حجت الاسلام « سید ابراهیم میر احمدی» امام جمعه شهرستان گلوگاه و در شهرها و روستاهای مختلف به امامت ائمه جماعات برگزار و اقامه شد.

حجت الاسلام « سید ابراهیم میر احمدی» در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: عید فطر روز نتیجه یک ماه روزه داری و روز پاداش است و دستاوردهایی که مسلمانان در ماه مبارک رمضان به دست آورده اند؛ توسط خداوند متعال مورد عنایت قرار می‌گیرد.

 

امام جمعه گلوگاه با اشاره به اینکه عید فطر، پاداش یک ماه بندگی مومنان است، افزود: مومنان با روزه داری یک ماه شیطان را غل و زنجیر کردند و امروز، عید سعید فطر، روز پاداش نگه داشت هواهای نفسانی و تسلط بر نفس است و روز جشن بزرگ خودسازی است.

 

وی گفت: مانوس شدن و الفت گرفتن با قرآن، مناجات، دعا و نیایش در شب و روز ماه رمضان، ره توشه ای مهم برای افزایش تقوا، دینداری و معنویات است که باید این انس و الفت از ماه رمضان امسال تا سال بعد حفظ و تقویت شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت هایی که در این بخش وجود داشت؛ با هماهنگی‌های لازم جهت حضور پرشور ‏مردم در نماز عيد سعيد فطر فراهم  و اطلاع رسانی مناسب انجام شد و شاهد حضور با شکوه مردم در مساجد مختلف شهرستان گلوگاه برای اقامه نماز با رعایت نکات بهداشتی بودیم.

تقوا، مهمترین محصول ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام « مهدی خوشرو» هم با اعلام اینکه تقوا، مهمترین محصول ماه مبارک رمضان است؛ به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: خودسازی مهمترین مساله است که از ماه رمضان و روزه داری و رعایت تقوا حاصل می شود.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی شهرستان بهشهر افزود: عید سعید فطر و اول ماه شوال، پایان ماه رمضان و یک ماه روزه داری و از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است.

وی تصریح کرد: قنوت نماز عید فطر خود سراسر خیر است و آنجا که می گوییم " از تو می خواهم به حق این روزی که برای مسلمانان عید است خیر مرا در آن قرار دهی؛ همچنان که خیر حضرت محمد(ص) در آن بود و برونم آری از هر بدی که از ایشان دور کردی و از تو می خواهم بهترین چیزها را که از تو درخواست کردند بندگان شایسته خدا و پناه می برم به تو آنچنان که پناه بردند بندگان شایسته ات."

 

حجت الاسلام خوشرو گفت: نماز عید سعید فطر، پاداش بندگی یک ماهه است که دارای شیرینی و لذت خاصی است و امسال با شور و شعور خاص با توجه به شیوع کرونا با رعایت دستور العمل بهداشتی در مساجد بهشهر، رستمکلا و خلیل شهر برگزار شد و شاهد وحدت مسلمانان در این صفوف به هم پیوسته بودیم.

 

به گزارش شبستان، ماه رمضان، ماه خودسازی است و عید سعید فطر، مزد و پاداش این خودسازی و دوری از هواهای نفسانی و شیطان درون است که اگر در این مسیر یک ماهه خودسازی پیروز میدان بوده باشیم و بر هواهای نفسانی پیروز شده باشیم؛ عید بزرگی است که لذتش تا رمضان سال بعد با ماست و دلتنگش می شویم.

کد خبر 932014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha