«مختومقلی فراغی» شرایط اقتصادی و سیاسی  زمان خود را به خوبی درک کرد

ضمیر گفت: مختومقلی فراغی اوضاع و احوال مردم خود و شرایط اقتصادی و سیاسی آن زمان را به خوبی درک کرد و دیوان بزرگی که از این شعار به یادگار مانده گواه این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «امانگلدی ضمیر» شامگاه امروز (چهارشنبه 7 خرداد) در آیین بزرگداشت مختومقلی فراغی که به صورت مجازی و از طریق شبکه  سیمای استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد:  مختومقلی فراغی با درایتی که داشت در زمان خود در برابر ظالمان ایستادگی و از حق دفاع کرد.


فرماندار مراوه تپه ادامه داد: مختومقلی فراغی عاشق خداوند و اهل البیت (علیه السلام) و دارای اشعار بسیار پرمغز بود و درد دین و دیانت داشت.


ضمیر بیان کرد:  این شعار بزرگ ترکمن عاشق علم بود و برای کسب علم سفرهای زیادی داشت و به شهرهایی مثل سمرقند و بخارا و غیره برای کسب علم رفت و  نزد اساتید بزرگ علم آموخت و به زادگاه خود بازگشت.

 

وی یادآور شد: مختومقلی اوضاع و احوال مردم خود و شرایط اقتصادی و سیاسی را به خوبی درک کرد و دیوان بزرگی که از این شعار به یادگار مانده است گواه این موضوع است.

 

فرماندار مراوه تپه ابراز داشت: دیوانی از اشعار از شاعر بزرگ ترکمن به یادگار مانده است که در بین مردم ترکمن جایگاه والایی دارد و اشعار وی در بین مردم استفاده می شود.

 

کد خبر 932943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha