ارسال محموله های نفتی ایران به ونزوئلا،  دولت مستکبر و تروریست آمریکا را تحقیر کرد

چراغی به عبور محموله های نفتی ایران به کشور ونزوئلا گریزی زد وگفت: این اقدام افتخار آمیز به مثابه سیلی دردناک، دولت مستکبر و تروریست آمریکا را تحقیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (9 خرداد) در خطبه های نماز جمعه که در مصلی امام هادی (علیه السلام) شهر پاتاوه اقامه شد، ضمن توصیه خود و مومنین به رعایت تقوا و پرهیزگاری، به آیه 185 سوره مبارکه «آل عمران» با موضوع و معنای اصطلاحی معاد اشاره کرد و اظهار داشت: معاد یعنی بازگشت به زندگانی پس از مرگ است، یعنی نقطه پایان زندگانی نیست، بلکه روزگاری انسان باید در محکمه عدل الهی حاضر شده و به پاسخگویی بپردازد.

 

امام جمعه پاتاوه به ترجمه و شرح خطبه 156 نهج البلاغه، حضرت علی (علیه السلام) خطاب به اهل بصره اشاره کرد و گفت: در این خطبه آمده «مردمان را چاره ای از قیامت نیست که در میدان مسابقه آن با سرعت به جانب آخرین جایگاه روان می شوند».

 

وی ایمان را روشن ترین راه ها و نورانی ترین چراغ ها دانست و اضافه کرد: با ایمان می توان به اعمال صالح و با اعمال نیکو به ایمان می توان دسترسی پیدا کرد.

 

چراغی در خطبه های سیاسی نماز به عبور محموله های نفتی ایران به کشور ونزوئلا گریزی زد و یادآور شد: ورود کشتی های حامل مواد نفتی ایران به کشور ونزوئلا با پرچم جمهوری اسلامی، نشانه پیروزی جبهه مقاومت و بزرگ ترین شکست برای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بود.

 

خطیب جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه این اقدام بینی ترامپ و دولتش را به خاک مالید، خاطرنشان کرد: این اقدام افتخار آمیز به مثابه سیلی دردناک، دولت مستکبر و تروریست آمریکا را تحقیر کرد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز جمعه سی و یکمین سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) و بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت گفت و از ایشان به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی یاد کرد.

 

چراغی به آیه 24 سوره ابراهیم مبنی بر «مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ» اشاره کرد و اظهار داشت: این آیه در خصوص انسان هایی است که همچون شجره طیبه ریشه هایشان در اعماق زمین و شاخه هایشان سر به فلک کشیده است.

 

امام جمعه پاتاوه ادامه داد: امام راحل و عظیم الشان مصداق بارز چنین انسان هایی است که تندباد حوادث آنها را خم نمی کند و از عزم راسخ آنها نمی کاهد.

 

وی تصریح کرد: مصادیق شجره طیبه در انحصار انسان خاصی نیست و هر فردی می تواند به این درجه از کمال دست یابد، ولی سختی کشیدن و خودسازی می‏ خواهد.

 

چراغی تاکید کرد: ابعاد انسانی معمار کبیر انقلاب (ره) به گونه ای است که حتی از دید دشمنان درجه یک نظام اسلامی نیز امام راحل دارای شخصیتی بزرگ در زمینه های گوناگون شناخته می شود.

کد خبر 933321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha