بهره برداری از ۲۵۰ پروژه ‌آب و برق با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیاردی تا پایان امسال

اردکانیان با تاکید بر اینکه امسال ۲۵۰ پروژه آب و برق با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در کشور اجرا می شود، گفت: مقدمات مطالعات و عملیاتی نیروگاه های تجدیدپذیر در مناطق مرزی ایران و کشور افغانستان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به شهرستان سربیشه، «رضا اردکانیان» صبح امروز (10 خرداد) در مراسم افتتاح سد سیاهو سربیشه اظهار کرد: پویش الف ب حروف آغازین الفبا است و آب و برق نیز نقش زیرساختی خود را در بحث تولید و توسعه کشور دارد.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال آخر موتور تمام دولت ها دچار کندی می شود اما عنوان جهش تولید برای این است امسال دولت با دور تند فعالت کند، افزود: امسال 250 پروژه آب و برق با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومان اجرا می شود.

 

اردکانیان گفت: امسال در عرصه سازوکارها دگرگونی مثبتی در جهت توسعه کشور خواهیم داشت و به طرح های بخش آب و فاضلاب سرعت خواهیم داد.

 

وی ادامه داد: در وزارت نیرو از دو سال پیش طرح فراخوان عمومی برای انتصاب مدیران ارشد وزارت نیرو اجرایی شد که امروز بیش از 90 مدیر آب و برق را از طریق فراخوان عمومی انتخاب کرده ایم.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه با اجرای طرح فراخوان عمومی، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مسیر انتخاب بهترین ها را شاهد هستیم، افزود: در خانواده وزارت نیرو مدیران شایسته ای وجود دارند که می توانند در عمل اثبات کنند مردم از خدمات آنان بهره مند شوند.

 

اردکانیان تاکید کرد: طرح هایی که امروز در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شوند نقش تعیین کننده ای در توسعه استان خواهند داشت.

 

اردکانیان به تصویب سند سازگاری با کم آبی در خراسان جنوبی به عنوان اولین استان اشاره کرد و گفت: این سند نقشه راهی برای سال‌های پیش روی است و ما فرصت های زیادی برای پیشبرد طرح های آب و برق داریم اما متاسفانه هنوز ساختاری اداری ما از دو مشکل مزمن سیستم متمرکز و سیستم بخشی شده در رنج است که مانع سرعت طرح های توسعه هستند.

 

وی به نقش مهم و تاثیرگذار استانداران اشاره کرد و افزود: توسعه خراسان جنوبی به عنوان استانی مرزی باید زودتر به مراحل مهمتری برسد؛ باید مناطق مرزی به عنوان ویترین کشور از وضعیت خوبی برخوردار باشند.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه امسال تاکنون 305 میلی متر بارش در کشور داشته ایم که به نسبت بلندمدت 30 درصد در کشور و در خراسان جنوبی 47 درصد افزایش داریم، عنوان کرد: در حال حاضر طرح های متعددی برای پایداری منابع آب خراسان جنوبی داریم که انتقال آب از دریای عمان یکی از مهمترین این طرح ها است.

 

اردکانیان با اشاره به اینکه برای فاضلاب 1000 واحدی قاین عملیاتی در حال اجرا است که نصب انشعاب ها ابتدای تابستان انجام می شود، افزود: مراحل کار تصفیه خانه نیز تا سه ماه آینده به سرانجام می رسد.

 

به گفته وی مطالعات آبرسانی از دشت آهنگران به قاین انجام شده و در حال گرفتن اخذ مجوز ماده 23 است.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه عملیات فاضلاب شهر سربیشه پیگیری و ظرف سه ماه آینده اجرا می شود، گفت: مجتمع آبرسانی تخصیص کامل داده شده و با استفاده از ظرفیت ماده 56 به این پروژه 250 میلیارد تومان اختصاص یافته است که تمام روستاهای بالای 20 خانوار طی دو سال آینده آبرسانی خواهد شد.

 

اردکانیان ادامه داد: ماموریت مشترک همه ما ایجاد احساس رضایت مندی در مردم است.

 

وی با بیان اینکه سد سیاهو چهل و یکمین سد مخزنی کشور در دولت فعلی است، افزود: تا پایان دولت دوازدهم سدهای مخزنی به 52 مورد خواهد رسید.

 

اردکانیان از افتتاح 330 هزار هکتار شبکه های آبیاری زهکشی تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: در دنیا 55 درصد روستاییان دسترسی به آب سالم دارند اما در ایران 76 درصد جمعیت روستایی از  آب پایدار و سالم بهره مند هستند.

 

به گفته وی در این دولت هشت میلیون نفر از از آب پایدار و سالم بهره مند شدند که تا پایان دولت به 10 میلیون نفر افزایش می یابد.

 

وزیر نیرو در پایان به نیروگاه بادی سربیشه اشاره کرد و گفت: منطقه شرق از ظرفیت بالای برای نیروگاه های تجدیدپذیر برخوردار است و مقدمات مطالعات و عملیاتی نیروگاه های تجدیدپذیر در مناطق مرزی ایران و کشور افغانستان انجام می شود.

 

 

کد خبر 933569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha