نماز در مساجد جده اقامه شد

مساجد جده بعد از دو ماه تعطیلی به خاطر ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از »عکاظ»، با گذشت دو ماه از تعطیلی مساجد در عربستان، روز گذشته (یکشنبه 11 خرداد ماه) مساجد استان های جده نیز به روی نمازگزاران گشوده شد.

 

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد در منطقه مکه مکرمه اقامه نماز جمعه و جماعت را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده بود.

 

با بازگشایی مساجد، نمازگزاران موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و نمازگزاران باید فاصله دو متری را از یکدیگر رعایت کنند.

 

همچنین نمازگزاران از قرآن ها به طور موقت نباید استفاده کنند و سرویس های بهداشتی، وضوخانه و آشپرخانه مسجد نیز تعطیل خواهد ماند.

 

نمازگزاران در این شرایط نمی توانند میان مردم مواد خوراکی و نوشیدنی توزیع کنند و همچنین ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند.

 

مساجد با همکاری استانداری جده ضدعفونی و نظافت شده و پنجره ها و درهای  مساجد تا پایان نماز نیز برای حفظ سلامت مردم باید باز باشد.

 

بر اساس دستورالعمل وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد، مساجد 15 دقیقه پیش از اذان باز می شود و 10 دقیقه بعد از نماز بسته می شود و بین اذان و اقامه 10 دقیقه بیشتر نباید فاصله باشد.

 

تمامی دروس علمی، برنامه ها و گفت و گوها و جلسات حفظ قرآن نیز همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل باقی خواهد ماند و مردم باید از طریق اینترنتی آموزش ببینند.

کد خبر 934302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha