میلیاردها دلار سلاح وارداتی به امارات عامل اصلی رکود اقتصادی

امارات متحده عربی به هشتمین کشور واردکننده تسلیحات در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، امارات متحده عربی طی سالهای گذشته میلیاردها دلار برای خرید اسلحه خرج کرده و نقدینگی مالی کشور را در زمانی تخلیه کرده است که درآمدها در دوران همه گیری  ویروس کرونا ویروس کاهش یافته است.

 

آخرین آمار منتشر شده از سوی موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (SIPRI) نشان می دهد که کشور امارات بین سالهای 2015 تا 2019 در کل 4.98 میلیارد دلار سلاح وارداتی داشته است.

 

این خریدها باعث شده امارات متحده عربی به هشتمین کشور واردکننده تسلیحات در جهان در این دوره تبدیل شود که بیش از دو سوم کل سلاح های خریداری شده از آمریکا وارد شده است.

 

در یمن ، ابوظبی یک عضو اصلی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی است که از اوایل سال 2015 در حال انجام جنگ خونین با یمن فقیرنشین است.

 

براساس ارقام SIPRI ، واردات تسلیحات امارات به ترتیب در سالهای 2015 تا 2019 به ترتیب 1.22 میلیارد دلار ، 955 میلیون دلار ، 965 میلیون دلار ، 1.2 میلیارد دلار و 644 میلیون دلار بوده است.

 

مخارج نظامی در حالی صورت می گیرد که اقتصاد کشور عربی حاکم بر نفت خلیج فارس با کاهش قیمت نفت و کاهش تقاضا در اثر شیوع کرونا روبرو شده است.

 

در اوایل هفته جاری ، بانک مرکزی امارات پیش بینی کرد که احتمالاً اقتصاد این کشور 3.6 درصد در سال جاری با رکود روبرو شود.

 

به گفته این موسسه ، در سه ماهه اول سال 2020 ، اقتصاد امارات متحده عربی 1 درصد در سال کاهش یافته است و تولید ناخالص داخلی غیر نفتی 3 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 938843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha