نماز جمعه  در ۸۰۰ نقطه کشور اقامه می‌شود

معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، گفت: نماز عبادی و سیاسی جمعه هفته جاری در ۸۰۰ نقطه کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، حجت‌الاسلام« علی نوری» روز سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ایلام، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از اولین نهادهایی بود که با نهاد سلامت کشور همراهی کرده است.

 

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و اولویت قراردادن جان و سلامت مردم، طبق هماهنگی های به عمل آمده با ستاد مدیریت بحران کرونا و وزارت بهداشت، قرار بر تعطیلی نمازهای جمعه در سراسر کشور شد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با صدور بیانیه و اطلاعیه‌های مختلف و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای کنترل کرونا اقدام‌های لازم را انجام داد و این افتخاری برای این نهاد دینی است،گفت:  تا هفته گذشته در ۵۷۸ شهر کشور اقامه می‌شد و از هفته جاری در  ۸۰۰ شهر و از ششم تیرماه نیز با ظرفیت کامل به غیر از شهرهای قرمز اقامه خواهد شد.

 

 معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: برپایی نمازجمعه در شهرهای یادشده بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می شود و امیدواریم هر هفته، مردم شمار بیشتری از شهرهای کشور شاهد برپایی دوباره نماز جمعه باشند.

 

حجت الاسلام نوری  بیان کرد: هم اکنون اکنون ٩٠٠  امام جمعه در ٩٠٠ پایگاه برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور فعالیت دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد و حسینیه ها ظرفیت خوبی برای اعتلای فرهنگی و دینی کشورمان هستند و باید نهایت استفاده را از آنها داشته باشیم.

 

گفتنی است، در حکمی از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور، حجت الاسلام «صادق پیمایی» مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام شد.

 

پیش از این نصرت الله یگانه این مسئولیت را بر عهده داشت.

 

 

 

 

 

کد خبر 939577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha