شناخت هویت زن رسالت دختران جامعه است

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (س) در زندگی دختران جامعه اسلامی، گفت: شناخت هویت زن یکی از رسالت های دختران جامعه است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت دهه کرامت، گفت: آغاز گر و دیباچه دهه کرامت، میلاد مسعود و سراسر خیر و برکت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س) است؛ شخصیتی که در جوانی به اوج کمالات می رسد به گونه ای که برکات آن را هر کسی مشاهده می کند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه شهر قم با حضور این بانوی با کرامت تبدیل به یکی از درهای هشت گانه بهشت می شود، افزود: این شخصیت محور حوزه های علمیه شیعه و شمعی برای علما، فقها و عارفان بزرگ است که پروانه وار گرد او می چرخند و کسب فیض می کنند.

 

وی با تاکید بر الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (س) در زندگی دختران جامعه اسلامی، بیان کرد: امید است دختران جامعه ما با شناخت شأن و جایگاه شایسته زن و دختر و نیز رسالت عظیمی که بر دوش آنها بوده و شناخت حقیقت خودشان بتوانند دنباله رو آن بزرگوار باشند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه یکی از رسالت های دختران شناخت حقیقت خودشان است، تصریح کرد: دختران باید این سئوال را از خود بپرسند که «من چه کسی هستم؟»؛ «آیا شیء هستم یا شخص؟» و «اگر شخص هستم ارزش و جایگاه من کجاست و چقدر است».

 

وی با تاکید بر اینکه شناخت هویت زن یکی از رسالت های دختران جامعه است، عنوان کرد: دختران باید توجه کنند که مبادا به عنوان یک شیء در اختیار مطامع مردانی که استفاده ابزاری از آنها می کنند قرار بگیرند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه دختران باید حواسشان باشد که مبادا به عنوان یک شخص به ظاهر با سواد شوند و در اجتماع حضور پیدا کنند اما حقیقاتا در اختیار مردان بوالهوس باشند، گفت: دختران باید خود را خلیفه خداوند دانسته و هویت خویش را بشناسند.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان عنوان کرد: دختران جامعه ما باید با حفظ استقلال هویت، عفت و حجاب خود شخصی پربها و ارزشمند باشند.

 

 

کد خبر 942152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha