دستگاه های اجرایی تمایلی به تهیه نقشه کاداستر ندارند

هاشمیان به دست درازی به عرصه های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: مهمترین دغدغه تهیه نقشه کاداستر است که در این زمینه دستگاه های اجرایی تعلل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» ظهر امروز (جمعه 6 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 232 پرونده در خصوص رفع تصرف اراضی کشاورزی و تغییر کاربری تشکیل شد.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: همچنین با توجه به پرونده هایی که در سال 97 تشکیل شده بود 254 رای در خصوص رفع تصرف اراضی کشاورزی و تغییر کاربری صادر شد که براساس آن 10 هکتار از اراضی کشاورزی به وضع سابق برگشت.

 

هاشمیان متذکر شد: 222 مورد نیز قلع و قمع در سال گذشته با حکم قضایی در عرصه های منابع طبیعی و مرتع رقم خورد و همچنین 571 هکتار پرونده به نفع منابع طبیعی خلع ید شد که 6 فقره از پرونده های خلع ید مربوط به مناطق ساحلی بود.

 

وی گفت: متاسفانه یکی از گرفتاری های ما در خصوص دست اندازی به بیت المال این است که اموال دولتی سند دار نیست و دستگاه های اجرایی برای سنددار شدن این اراضی تعلل می کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان بابیان اینکه تهیه نقشه کاداستر که مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است، متذکر شد: منابع طبیعی صاحب این اراضی شناخته می شود و باید پیگیری لازم در این خصوص انجام دهد.

 

هاشمیان افزود: در گذشته جنگل النگدره مورد طمع برخی افراد بود و 208 هکتار از زمین های النگدره در روزهای گذشته سنددار شده است که خیال ما را از تجاوز به جنگل النگدره آسوده کرده است.

 

وی گفت: صدور اسناد ساحلی که وسعت وسیع دارند را در استان پیگیری کردیم و به زودی نوار ساحلی استان سند دار می شود.

 

کد خبر 942720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha