روستای فشتکه خمام  ثبت جهانی می شود

افکنده با بیان اینکه روستای فشتکه دارای ۷۰۰ حصیرباف فعال است گفت: این روستا به دلیل فعالیت های گسترده در صنعت دستی حصیربافی و دیگر مشاغل کشاورزی ثبت جهانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جواد افکنده چوکامی» امروز(نبه،۱۴ تیر)  در مراسم تجلیل از دهیاران نمونه شهرستان رشت در فرمانداری این شهر اظهار کرد: روستای فشتکه بخش خمام به دلیل فعالیت های گسترده در حال ثبت جهانی است.


دهیار فشتکه بخش خمام با بیان اینکه جایگاه دهیاران مشخص شود گفت: دهیاران برای جلوگیری از تنش در روستاها فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می دهند.‌


افکنده اذعان کرد: روستای فشتکه ۷۰۰ حصیرباف فعال دارد و به دلیل این فعالیت در حال ثبت جهانی در بخش حصیر بافی است.‌


وی تصریح کرد: ۱۰ هکتار از اراضی روستای فشتکه خمام به صورت ارگانیک کشت می شود و هیچ گونه سمومی برای کشت برنج استفاده  نمی شود.


افکنده اضافه کرد: این روستا به دلیل گردشگرپذیر بودن، احداث واحدهای بوم گردی و همچنین خلاقیت در حصیربافی در استان معروف شده است.


افکنده با بیان اینکه به زودی دریافت روستا  یک مجموعه جهانگردی راه اندازی می شود خاطر نشان کرد : این روستا به دلیل خلاقیت فراوان یک روستای نمونه در گیلان شناسایی شده است.


«یوسفی» نیز در این نشست اظهار کرد: سنگر دارای ۴۰ روستا است که ۳۹ روستای آن دارای دهیاری است.


بخشدار سنگر با بیان اینکه دهیاران مشکلات روستا را حل و فصل می کنند گفت: اگر دهیاران نباشند در روستا با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد.


یوسفی اذعان کرد: تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات یکی از مهمترین مقوله های است که در راستای توسعه روستا بایستی بدان توجه شود.

 

بخشدار سنگر خاطر تشان کرد : دهیاران اکثر فعالیت های دیگر ادارات را در روستا انجام می دهند ، در این راستا بایستی مسئولان امر به امنیت شغلی این قشر توجه کنند  تدابیری برای اثبات شغلشان ایجاد کنند.

کد خبر 945875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha