فلسفه پوشش برتر در اسلام آسیب ندیدن پوشش واجب است

امام جمعه کرمان گفت: از فلسفه مستحبات این است واجبات آسیب نبیند؛ پوشش های برتر هم دقیقاً همین است که مرز و سپری باشد برای اینکه به پوشش واجب آسیبی وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، بعداز ظهر دوشنبه(۱۶ تیر) در دیدار مسئول و جمعی از اعضای بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان با وی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب انجام شد؛ در سخنانی نقش بانوان را حساس، کلیدی و تأثیرگذار در خانواده و در معدل کلی تر در جامعه دانست و افزود: حتماً زنان موفقی که ایثار کردند در کنار مردان موفق وجود دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر انسانی برخوردار از «روحیه» و «رویه» است؛ اظهار داشت: «روحیه» به درون و خلق و خوی و «رویه» به ظواهر بر می گردد و اسلام برای این هر دو برنامه دارد زیرا روحیه ها بر رویه ها تأثیر می گذارند و خیلی ها که ظاهرالصلاح هستند حاکی از روحیه بلند آنان است.

 

 

وی در توضیح طرح عفاف و حجاب در این دو بخش، بیان کرد: حجاب در رویه و عفاف در روحیه است و هر دو ارزش مهم دینی هستند؛ پوشش برای انسان بحث مهمی است و دین هر جا که مسئله خیلی مهم است ریز آن را هم گفته و مباحث خانواده چون مهم است ریز آن هم در قرآن آمده، یا محارم انسان و یا موارد مربوط به شیرخوارگی که ریز موضوعات را مطرح کرده است.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: اصل حجاب هم چون موضوع مهمی است و در روایات که وارد می شویم درباره لباس در اسلام ۱۴ تا ۱۵ گزاره وجود دارد، نیز با جزییات آن آمده اما دنیا این مسئله را در بُعد منفی مهم می داند و برهنگی را جای پوشش می آورد و از راه حجاب خیلی از تهاجمات فرهنگی را می تواند انجام دهد که داده است.

 

 

وی با اشاره به رویکردهای دشمن پس از جنگ تحمیلی گفت: آنها یکی از راه ها را جدایی جوان از مسجد دانستند و برای همین نسبت به مسجد و روحانیت بدبین و حتی هجمه شدید وارد کردند اما بدانید اگر جوان به مسجد نیامد اینگونه نیست که {فقط} مسجد و جمعه و جماعت خالی شود، بلکه آسیب آن در خانواده است و این یعنی بازی در میدان دشمن.
 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی رایج کردن مدهای غیر اسلامی در لباس را یکی دیگر از هجمه های دشمن خواند و با تصریح به این مطلب که اسلام پوشش برتر را در دستور کار گذاشته است؛ خاطرنشان کرد: از فلسفه مستحبات این است واجبات آسیب نبیند؛ پوشش های برتر هم دقیقاً همین است که مرز و سپری باشد برای اینکه به پوشش واجب آسیبی وارد نشود.

 

 

وی با اشاره به اینکه امروز با جامعه و جوانانی روبرو هستیم که این دو دیگر مثل ۱۰ یا ۵۰ سال پیش نیستند زیرا بسیاری از فضاها را می شناسند و دسترسی دارند؛ در خطاب به خواهران بسیجی گفت: شما در این جامعه می خواهید جهاد کنید و  هدایت اینها خیلی سخت تر است زیرا گاهی حتی آدم های ارزشی نیز منفعل می شوند و جبهه دینی ما دیگر فعال نیست که اینجا نقش بسیج بسیار مهم است زیرا در همه رده ها نفوذ دارد.
 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نقش دولت و ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر را به ویژه در نظارت بر ادارت مهم خواند و تصریح کرد: وقتی ادارات درست شد خیابان هم درست می شود؛ امید به بسیح زیاد است زیرا خیلی کارها می تواند انجام دهد.

کد خبر 946665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha