مطالعه باعث رشد و تعالی روحی و معنوی انسان می‌شود

حجت الاسلام رضایی با گلایه از کم بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: مطالعه می تواند باعث رشد و تعالی روحی و معنوی انسان شود و او را سعادتمند و درخت اندیشه را در انسان بارور ‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» شامگاه (17 تیر) در مراسم قرعه کشی لیگ برتر کتابخوانی بیرجند با اشاره به اهمیت موضوع مطالعه در اسلام، گفت: آنقدر مطالعه و علم آموزی مهم است که پیامبر خدا تاکید داشتند که مسلمانان کمترین لحظه ای از علم آموزی غافل نشوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی علمای بزرگ کشور به دلیل مطالعه زیاد آثار کتاب بر روی سینه آنها مانده بود، اظهارداشت: کسی که طالب علم انسان سازی باشد محبوب خدا می‌شود، علم و کتاب گمراه کننده هم داریم اما طلب علمی که باعث رشد و تعالی انسان شود، را خدا دوست دارد.

 

وی با گلایه از اینکه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین و در روز کمتر 13 دقیقه برای هر نفر است، افزود: یکی از راههای پیشرفت کشورهایی که امروز ابرقدرت اقتصادی هستند، بالا بودن سرانه مطالعه در آنها است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ایرانی ها بسیار مستعدتر از مردم سایر کشورها هستند اما سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، افزود: مطالعه مغز انسان را قوی و درخت اندیشه انسان را بارور می‌کند و در سعادت انسان نیز موثر است.

 

وی مهمترین عامل تقویت کننده عقل را کتاب و مطالعه عنوان کرد و گفت: امروز همه امکانات برای بچه ها فراهم است اما مدیریت اذهان و عمر و زمان وجود ندارد که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

 

 

کد خبر 947119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha