آغاز ساماندهی کارگران ساختمانی و روزمزد

حیدری از آغاز ساماندهی کارگران ساختمانی و روزمزد خبرداد، گفت: سازه هایی به صورت موقت در حال آماده سازی است تا فرهنگ سازی جدیدی صورت بگیرد که این کار می تواند رابطه بین کارگر و کارفرما یا کسی که کارگر می‌ خواهد را برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی حیدری» در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد،  با بیان این که اگر موانع برطرف شود قادر به صادرات ماسک به داخل و خارج کشور هستیم، گفت: الان ماسک ان 95 به اندازه نیاز استان تولید می‌ شود و مازاد بر نیاز فروخته می‌ شود و در ماسک سه لایه هم چنین تصمیمی نیاز داریم.

 

فرماندار قم در ادامه عنوان کرد: اگر مواد اولیه و مجوز به واحدهای تولیدی داده شود و این واحدها مشخصا بدون مزاحمت دستگاه های دولتی بتوانند دست به تولید بزنند می توانیم در این قضیه خودکفا شده و مشکلات ناشی از کمبود ماسک را جبران کنیم.

 

وی با اشاره به این که قیمت مواد اولیه نسبت به گذشته متفاوت است، گفت: تولید کننده وقتی مواد اولیه را با قیمت بالاتر می‌ خرد باید قیمت ماسک را هم افزایش بدهد ولی وقتی تحمیل کنیم که با قیمت قبل بدهد ممکن است نسبت به تکمیل تولید کوتاه بیاید یا در حد نیاز اقدام نکند.

 

حیدری با بیان این که از آن طرف نیز باید قیمت ها کنترل شود، بیان داشت: امروز در برخی داروخانه ها ماسک تا سه برابر قیمت روزهای قبل به فروش می‌شود به همین دلیل قیمت و سهمیه باید امروز و فردا در این جلسه مشخص شود و همچنین تکلیف تولید کننده را معلوم کنیم و میزان سهمیه او برای داخل مشخص شود و مازاد بر نیاز را بنا بر شرایط عمومی به خارج استان منتقل کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی کارگران روزمزد نیز تصریح کرد: در میدان نبوت سازه درست شده است که فلسفه ایجاد این کار، جذب کارگران روز مزد جهت هدایت به افرادی است که نیازبه کارگر دارند.

 

فرماندار قم با بیان این که نشستن کارگران ساختمانی در کنار میادین و جدول ها نمود جالبی برای شهر و شخصیت خود انسان ها ندارد، گفت: از این رو این سازه ها به صورت موقت در سه محل میدان نبوت، میدان مفید و میدان محلاتی در حال آماده سازی است تا فرهنگ سازی جدیدی صورت بگیرد تا بتواند رابطه بین کارگر و کارفرما یا کسی که کارگر می‌ خواهد را برقرار کند.

کد خبر 947454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha