افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت آبرسانی سیار در خراسان جنوبی

میرجعفریان گفت: ظرفیت آبرسانی سیار به مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید کمال الدین میرجعفریان» ظهر امروز (۲۱ تیر) به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: حسب دستور اکید استاندار، ظرفیت آبرسانی سیار به مناطق روستایی و عشایری استان بیش از 30 درصد افزایش یافت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که هفتم تیرماه با دستور کار آبرسانی به روستاها برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به دغدغه مردم مبنی بر ناکافی بودن سرانه ها در آبرسانی سیار به ویژه در ایام پیک مصرف (تابستان و روزهای آخر هفته)، استاندار بر افزایش سرانه ها و رفع مشکل کمبود آب روستاها تأکید کرد.

 

وی متذکر شد: سرانه تأمین آب شرب و بهداشتی روستائیان استان در سال 97 به میزان 6۵ لیتر به ازای هر خانوار بود که در سال گذشته به 89 لیتر افزایش یافت.

 

میرجعفریان ادامه داد: با وجود این افزایش سهمیه باز هم کمبودهایی از مناطق مناطق روستایی و عشایری مختلف گزارش شده بود که با ورود استاندار به این موضوع، سهمیه طی چند روز گذشته تا 100 لیتر افزایش یافت.

 

وی تأکید کرد: رسیدن سرانه ها به 120 لیتر مصوبه ستاد بحران و دستور شخص استاندار می باشد که جهت اجرا در اولویت برنامه های شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی درخصوص تأمین تانکرهای مورد نیاز برای آبرسانی سیار نیز گفت: با توجه به کمبودهایی که در این حوزه احساس می شد، تعداد هفت دستگاه تانکر آبرسان به این مجموعه اضافه شد.

 

میرجعفریان ادامه داد: مقدمات کار برای تأمین 11 دستگاه تانکر آبرسان دیگر نیز فراهم شده است.

 

وی یادآور شد: تا قبل از این 40 دستگاه تانکر، وظیفه آبرسانی به مناطق و روستایی و عشایری استان را به عهده داشته است.

 

 

 

کد خبر 948106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha