برگزاری کنکور در موعد مقرر بستگی به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دارد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری کنکور در ۳۰ و ۳۱ مرداد بستگی به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

حجت الاسلام «احمد حسین فلاحی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد امکان به تعویق افتادن کنکور سراسری گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم تاکید داشتند که کنکور 30 و 31 مرداد برگزار خواهد شد البته مبنا باید این باشد که ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم گیری کند. اگر وضعیت بهداشت وخیم باشد، ممکن است این ستاد  مصوبه ای در رابطه با این مسئله داشته باشد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر خانواده ها دو دسته اند؛ تعدادی از خانواده ها اصرار دارند که کنکور در زمان مقرر برگزار شوند و تعدادی نیز نگران وضعیت فرزندان شان هستند. در هر صورت ما باید منتظر وضعیت کشور در رابطه با بحث شیوع ویروس کرونا باشیم و ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیم گیری ای در این زمینه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: برخی کشورها مانند چین و ژاپن در سوله های بزرگ آزمون های سراسری شان را برگزار می کنند ما نیز می توانیم در سوله های بزرگ و با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله بین داوطلبان کنکور را برگزار کنیم.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا برگزاری کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی باید انجام شود و نظارت های جدی در این زمینه برای رعایت فاصله و سایر موارد بهداشتی انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش در مورد به تعویق افتادن زمان کنکور هنوز ورودی نداشته است، گفت: به دلیل اینکه آقای وزیر بر این مسئله که کنکور در زمان و موعد مقرر برگزار شود، اصرار داشتند لذا کمیسیون به آن ورودی نداشته است. در هر صورت باید منتظر باشیم ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی می گیرد و وضعیت کشور تا آن موقع در رابطه با ویروس کرونا به چه شکل است.

 

حجت الاسلام فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما اهمیت دارد، حفظ سلامت داوطلبان است./

کد خبر 948116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha