آغاز مسابقه بزرگ «غدیر» به زبان اردو به همت آستان علوی

آستان مطهر علوی مسابقه بزرگ «غدیر» را به زبان اردو به مناسبت نزدیک شدن به عید غدیر خم آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، با نزدیک به عید غدیر خم، شعبه روابط خارجی وابسته به بخش امور دینی در آستان مطهر علوی اعلام کرد: مسابقه بزرگ اینترنتی «غدیر» به زبان اردو در شبکه های ارتباط اجتماعی (فیس بوک، واتساپ و تلگرام) مربوط به آستان امام علی(علیه السلام) آغاز شد.

 

شیخ «ناصر النجفی» مسئول این شعبه گفت: این مسابقه شامل 50 پرسش اعتقادی و تاریخی از مهمترین رویدادها در زندگی امیرالمومنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) از آغاز ولادت تا شهادتش است.

 

النجفی افزود: این مسابقه با استقبال گسترده ای از سوی اردو زبان ها در جهان روبه رو شده است.

 

این شعبه همچنین ششمین مسابقه بزرگ غدیر را نیز به زبان عربی آغاز کرده است که آخرین مهلت برای شرکت در این مسابقه 25 ذی الحجه است.

 

النجفی درباره شرایط شرکت در این مسابقه گفت: سن شرکت کننده کمتر از 15 سال نباشد، هیچ فردی حق ندارد با بیش از یک اسم در این مسابقه شرکت کند، برگزیدگان این مسابقه باید کپی رنگی از کارت هویت خود را به مسئولان این شعبه تحویل دهند.

 

وی گفت: تفسیر قمی(قدس سره)، تفسیر الامثل نوشته «مکارم شیرازی»، کتاب الصحیح من سیرة الامام علی(ع) نوشته «سید جعفر مرتضی عاملی»، کتاب غدیر نوشته «الامینی»، شرح نهج البلاغه نوشته «ابن ابی الحدید»، کتاب الاحتجاج نوشته «طبرسی»، مدینه المعاجز نوشته «سید هاشم بحرانی»، مناقب آل ابی طالب(علیهم السلام) نوشته «ابن شهر آشوب» و مناقب آل ابی طالب(علیهم السلام) نوشته «ابن المغازلی» از جمله منابعی است که پرسش های این مسابقه از آنها مطرح می شود.

کد خبر 949047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha