از اولویت خارج شدن ازدواج زنگ خطری برای جامعه است

حجت الاسلام علیدوست گفت: به افرادی که استطاعت مالی دارند، پیشنهاد می دهم به ویژه خانواده های متدین به اندازه وسع و توان خود برای ازدواج جوانان کمک کنند تا نسل جوان نیز بتواند زندگی ساده ای برای خود بسازد.

حجت الاسلام «ابوالقاسم علیدوست» به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: همه عقلای عالم و همه خردمندان ازدواج را یک ضرورت می پندازند و در اسلام نیز ازدواج یک ضرورت مقدس انگاشته شده است یعنی اولا ضرورت لازم است و ثانیا یک امر مقدس می باشد.

 

 رییس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه افزود: نفس ازدواج ولو به قصد غربت و برای خدا هم نباشد، باز هم ثواب دارد. امروز متاسفانه به دلایل مختلف ازدواج از اولویت اول کنار رفته است. رسم و رسوماتی که خانواده ها در خصوص ازدواج دارند، یکی از عواملی است که باعث شده تا ازدواج از اولویت اول جوانان خارج شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث خسته کننده و غیر قابل توصیف گرانی ها، نبود اشتغال به کاهش رغبت جوانان دامن زده است و باعث شده تا ازدواج از اولویت اول کنار رود و این موضوع را باید یک خطر بدانیم، خطری که ممکن است در آینده اثر اصلی خود را نشان دهد.

 

حجت الاسلام علیدوست گفت: در خصوص ازدواج همه افراد جامعه وظیفه دارند تا هر کدام به سهم و اندازه خود گامی در این راستا بردارند. ای کاش ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه برای جامعه الگو باشد و با الگوگیری از زندگی ایشان زندگی ساده ای را جوانان تشکیل دهند.

 

رییس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه با بیان اینکه باید همه افراد جامعه برای تسهیل ازدواج جوانان کمک کنند، تصریح کرد: به افرادی که استطاعت مالی دارند، پیشنهاد می دهم به ویژه خانواده های متدین به اندازه وسع و توان خود برای ازدواج جوانان کمک کنند تا نسل جوان نیز بتواند زندگی ساده ای برای خود بسازد.

 

کد خبر 951604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha