برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان آگاه سازی مردم ضروری است

حجت الاسلام مهدوی گفت: باید با آگاهی سازی مردم فرهنگ ازدواج آسان و فرزند آوری را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز، حجت الاسلام «مسعود مهدوی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز بیان کرد: توجه به فرهنگ در جامعه ضروری است و از این رو بی توجهی به فرهنگ و رسانه موجب ضربه زدن به مردم خواهد شد.

 

امام جمعه الوند افزود: عدم حضور برخی از مسئولان در جلسه شورای فرهنگ عمومی نشان می ‌دهد که نگرشی مبنی بر اهمیت در این حوزه وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به پیش رو  داشتن عید غدیر از شهرداران و شهرداری ها تقاضا داریم که نسبت به فضاسازی‌های شهری در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه ازدواج افزود: با توجه به شرايط کرونا رغبت مردم برای ازدواج و فرزند آوری کاهش پیدا کرده است که البته باید با آگاهی سازی مردم فرهنگ ازدواج آسان و فرزند آوری را افزایش دهیم.

 

در ادامه مسئول ستاد نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: با توجه به پیش رو داشتن هفته گرامیداشت نماز جمعه در تلاش هستیم تا بتوانیم برای برگزاری هرچه بهتر این فریضه گام های موثری را برداریم از این رو برنامه های مختلفی را شاهد خواهیم بود.

 

«بهرامی» توضیح داد: از آنجایی که تریبون نماز جمعه در الوند فضای مناسبی را برای اعلام مسائل و مشکلات مردم فراهم کرده است بنابراين مردم هم با اشتیاق در نماز جمعه شرکت کرده و شنوای خطبه هایی هستند که در آن مشکلات آنها مطرح می شود.

 

وی تأکید کرد: متاسفانه برخی از نهادهایی که باید در برگزاری نماز جمعه همکاری داشته باشند، همکاری لازم را ندارند و البته بسیاری از مسئولان هم در نماز جمعه حاضر نمی شوند.

 

مسئول ستاد نماز جمعه شهر الوند گفت: ترویج معارف اسلامی و ارتباط گیری با نسل جوان و نوجوان از جمله اهداف ما است که باید تلاش کنیم و نماز جمعه را ب هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.

 

فرماندار شهرستان البرز در ادامه گفت: همه ما به عنوان مسئول باید همانند مردم باشیم و همانند آنها زندگی کنیم و که اگر چنین اتفاقی بیفتد مردم هم سختی ها را تحمل خواهند کرد.

 

«محمد نصیری» یادآور شد: امسال برای نخستین بار به منظور رفاه حال شهروندان و تردد کمتر برای جلوگیری از کرونا کنکور سراسری در الوند برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 951871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha