طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه مازندران اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام حیدری گفت: طرح «شمیم خدمت» باهدف ارائه خدمات اجتماعی در جهت تحول، توانمندسازی خانواده و حرکت به سمت جهش تولید در مراکز افق بقاع متبرکه استان مازندران اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «ابراهیم حیدری جناسمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: پیرو رهنمود مقام معظم رهبری (حفظه الله) در خصوص رونق و جهش تولید، در نظر است با توجه به ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه طرح «شمیم خدمت» در سطح بقاع متبرکه استان باهدف ارائه خدمات اجتماعی در جهت تحول و توانمندسازی خانواده، افراد کم‌توان و افرادی که از وجود ویروس منحوس کرونا لطمه دیده‌اند اجرا شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: اهداف و فواید این طرح به‌اختصار شامل ایفای نقش حقیقی بقاع متبرکه در مسائل اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات جامعه، توانمندسازی افراد بیکار یا کم‌درآمد پیرامون بقاع متبرکه و ایجاد شغل و درآمد برای آنان، حفظ کرامت انسانی و مبارزه باروحیه تکدی‌گری، تقویت حس خودباوری و اتکا به توان و استعدادهای خدادادی، ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه هدف و تقویت فرهنگ تعاون، همکاری و همدلی است.

 

وی افزود: برنامه‌های اجرایی این طرح در سه‌گام ارائه‌شده است که در سال جاری گام نخست آن لازم‌الاجرا بوده و دو گام دیگر به ظرفیت بقاع متبرکه و دغدغه و توان متولیان امر موکول می‌شود که باهمت و پتانسیلی که در استان مازندران وجود دارد ان‌شاءالله با منویات و رهنمودهای ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه گام‌های بعدی بلافاصله پس از اتمام گام اول شروع و به سرانجام می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام حیدری جناسمی خاطرنشان کرد: گام اول در تولید و اشتغال، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل نیروهای بالقوه به فعالیت است

 

وی تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق پیرامونی بقاع متبرکه، کارگاه، کارخانه و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه‌ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام حیدری جناسمی گفت: گام دوم درزمینهٔ اشتغال‌زایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع متبرکه است و در گام سوم نیز تلاش می‌شود با راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولیدشده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

 

کد خبر 952371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha