تقویت اعتماد مخاطب در سایه صداقت، لازمه توفیق یک رسانه است

استاد دانشگاه و پژوهشگر رسانه گفت: رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی چون شبستان با صداقت و کار حرفه‌ای، زمینه تقویت اعتماد مخاطب را فراهم کنند.

«رفیع الدین اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که یکی از مؤلفه های مهم رسانه اسلامی این است که صداقت و امانت داری در امر اطلاع رسانی را همواره سرلوحه کار خود قرار دهد، اظهار داشت: امروز مخاطب بیش از پیش به دنبال حقیقت و صداقت است و لازمه حفظ و تقویت اعتماد او نیز تلاش در همین راستاست و لذا چنانچه ما بتوانیم به شکل مطلوب این اعتماد را جلب کرده و بلکه افزایش دهیم، در این صورت، هر یک از مخاطبان ، خود به رسانه ای برای ما تبدیل می شوند.

 

رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب افزود: به ویژه در رابطه با رسانه هایی از جنس خبرگزاری شبستان و فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد، این مساله به شکل بارزی باعث نقطه قوت این قبیل فعالیت ها می شود و لذا هر چقدر که خبرگزاری شبستان بتواند اعتماد مخاطب خود را بیشتر کند، موفق تر بوده و ناخودآگاه باعث شده که مخاطبان او ، هر یک به رسانه ای در مسیر اهداف این خبرگزاری تبدیل شوند.

 

این استاد دانشگاه و پژوهشگر رسانه همچنین گفت: در روزگاری که به جهت شایعه پراکنی در رسانه ها و فضای مجازی، جهت دهی به افکار عمومی با اهداف و اغراض خاص را نظاره گر هستیم، این اعتمادسازی در کنار تقویت بُعد سواد رسانه ای باعث خنثی شدن اهداف دشمن در زمینه رسانه و مباحث فرهنگی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که به ذهن بنده می رسد این است که خبرگزاری شبستان مراقب باشد که در ساختار بروکراسی رسانه ای گیر نکند، چرا که در این صورت چه بسا از هویت اصلی خود دور شود و طبعاً این مساله آسیب زاست.


اسماعیلی افزود: در بسیاری از موارد دچار شدن به فضای بروکراسی و صرف کار اداری موجب می شود که رسانه ها از واقعیت های جامعه تا حدودی دور شوند و حال آن که لازمه موفقیت در بحث رسانه، صداقت، کار حرفه ای، سرعت در اطلاع رسانی است و این که در یک جامعه اسلامی باید نیت و رویکرد نیز مخلصانه برای خدا و برآمده از تعالیم ناب دینی باشد.

کد خبر 953310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha