۷۰ رقبه از موقوفات استان کرمان در سال جاری سنددار می شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: همه تلاش مجموعه اداره کل ثبت اسناد و املاک و ادارات تابعه در راستای سند دار کردن موقوفات و جلوگیری از دست اندازی سود جویان بر موقوفات استان متمرکز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد استان؛ علی محمودی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در حوزه های مختلف گفت: همه تلاش مجموعه اداره کل ثبت اسناد و املاک و ادارات تابعه در راستای سند دار کردن موقوفات و جلوگیری از دست اندازی سود جویان بر موقوفات استان متمرکز و در این راستا برنامه هایی برای تسریع در تثبیت موقوفات تدارک دیده شده است.

 

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان داشت: در گذشته های دور حدود اربعه برخی موقوفات به درستی مشخص نشده و این امر باعث شده جسارت سودجویان جهت دست اندازی به اراضی موقوفات شده اما با هماهنگی با اداره کل اوقاف و امور خیریه و امام جمعه کرمان به عنوان متولی برخی از این موقوفات و با استفاده از فناوری های نوین نقشه برداری و تفسیر عکس های هوایی سرعت تثبیت و سند دار شدن موقوفات استان را افزایش خواهیم داد.

 

محمودی بیان داشت: تصمیمات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بر مبنای کار کارشناسی و در چارچوب قوانین و مقررات است تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

وی با اشاره به اینکه مساحت برخی موقوفات چندین هکتار است؛ خاطر نشان کرد: در مذاکرات صورت گرفته با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مقرر شده در سال جاری 70 رقبه از موقوفات استان سند دار شوند.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطر نشان کرد: همه مردم به نوعی با خدمات ادارات ثبت اسناد و املاک مرتبط هستند و خدمت رسانی متنوع و زیربنایی زیادی توسط ادرات ثبت اسناد و املاک و زیر مجموعه های آنها از جمله ثبت وقایع ازدواج و طلاق و معاملات و همچنین فعالیت های مهمی در حوزه‌ های بزرگ اقتصادی انجام می شود که جا دارد مسئولین امر بیش از پیش به جایگاه این ادارات توجه کنند.

 

وی همچنین در خصوص مزایای اجرای قانون حدنگار (کاداستر) توضیحاتی ارائه داد که مورد توجه امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان حفظ و نگهداری صحیح از موقوفات را جزو کارهای نیک و پر ثواب دانست و ادامه داد: کمک به تثبیت و سند دار کردن موقوفات در راستای حفظ موقوفات از چنگال زمین خواران و متجاوزین می باشد و ثواب اخروی بالایی به دنبال خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: هر چه میزان استفاده از تکنولوژی های روز توسط سازمان ها و نهادها بیشتر شود سرعت خدمت رسانی به مردم تسریع و تسهیل شده و کارکنان نیز راحت تر به خدمت رسانی می پردازند.

 

امام جمعه کرمان ضمن اشاره به اینکه ادارات ثبت اسناد و املاک جزو ادارات خدمت رسان است؛ بیان داشت: عرصه خدمات ارائه شده توسط ادارات ثبت اسناد و املاک بسیار گسترده است و عدم اطلاع مردم از تنوع این خدمات باید به نحوی اطلاع رسانی شود تا همه اقشار جامعه در خصوص نقش مهم و ارزنده ادارات ثبت آگاهی یابند.

 

گفتنی است؛ در خصوص موقوفاتی که در شهرستان کرمان واقع شده و تولیت آنها با امام جمعه کرمان است مذاکراتی در جهت انجام امور ثبتی آنها انجام و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد.

 

کد خبر 956860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha