خانواده های شهدا الگوی صبر و مقاومت هستند/تجلیل از خانواده جوان ترین شهید میامی

حجت الاسلام موسوی طرح ملی سه شنبه های تکریم را فرصتی دانست که می توان ضمن دیدار با خانواده های شهدا، از صبر و گذشت این خانواده ها و فداکاری آنها تقدیرشود، چراکه خانواده های شهدا الگوی صبر و مقاومت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم در دیدار با خانواده معظم شهید جواد نوروزی درشهرستان میامی گفت: رزمندگان و ایثارگران با جهاد در راه خدا، ایمان، معنویت، ایثار و فداکاری، دین مداری و مقاومت و با دستان خالی  توانستند در برابر جبهه ظالم استعمار و استکبار جهانی سربلند و پیروز شوند و برگ زرینی را در کتاب تاریخ این مرز و بوم رقم زنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به طرح ملی سه شنبه های تکریم گفت:افتخار بچه های کانون های فرهنگی مساجد است که در چهل سالگی پیروزی دفاع مقدس، سه شنبه ها به دیدار خانواده شهدا می روند و این تکریم در برابر افتخاری که شهدا برای ما آوردند، هیچ نیست، چراکه هرچه برای خانواده شهدا کار کنیم کم است.

 

وی با تأکید براینکه  امروز اگر اقتدار و امنیت در ایران اسلامی در سطح بالایی قرار دارد، این امر مرهون فداکاری شهدا و خانواده های آنها است ادامه داد: طرح ملی سه شنبه های تکریم،  همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه به مدت ۱۴ هفته تا ۳۱ شهریور مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در این طرح از ۱۴ خانواده شهید در استان سمنان تجلیل می شود اظهار داشت: همه خانواده شهدا عزیز هستند و در این طرح یک خانواده شهدا به نمایندگی از بقیه خانواده ها تجلیل می شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ولایت مداری و مسجدی بودن را از ویژگی بارز شهدا دانست و گفت: سفارش همه شهدا در وصیت نامه شان، پیروی از ولایت فقیه است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر شهدای ما از بچه های مسجد هستند، گفت: این برای اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد افتخار و الگو است.

 

جواد در بیستمین روز از دومین ماه سرد زمستان هزار و سیصد و چهل و نه، در میامی شاهرود، در یک خانواده مذهبی، با تولدش لبخند شوق را بر لبان خانواده نشاند. او فرزند چهارم خانواده بود. به تحصیل علاقه‌ داشت. دبستان را در مدرسه شهید طاهری و راهنمایی را در مدرسه شهید مصطفی خمینی میامی پشت سرگذاشت.

 

پیشرفت زیادی در درس و تحصیل داشت. اول دبیرستان را در مدرسه میرغفوری شاهرود خواند. به پدرش در کار کشاورزی کمک می‌کرد، دلش می‌خواست سربار خانواده نباشد. نمازش را اول وقت می‌خواند. در نمازهای جماعت شرکت می‌کرد. 

 

در سال هزار و سیصد و شصت و شش در شمال سلیمانیه عراق در ارتفاعات گوجار در عملیات بیت‌المقدس دو شیمیایی شد. در دوازدهم فروردین سال شصت و هفت در جوار بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان آقا امام‌رضا علیه‌السلام به ندای حق لبیک گفت. پس از تشییع پیکر مطهرش، او را در گلزار شهدای میامی در کنار بقیه شهدا به خاک سپردند.

 

کد خبر 959555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha