آستان مطهر علوی به مناسبت ماه محرم سیاه پوش شد+ عکس

آستان مطهر علوی با نزدیک شدن به آغاز ماه محرم الحرام و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) صحن و سرای این آستان را سیاه پوش کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)،  با نزدیک شدن به آغاز ماه محرم الحرام، گروه فنی در شعبه احیای میراث مقدس آستان مطهر علوی به همین مناسبت سیاه پوش کردن رواق ها و دیوارها و صحن و سرای این آستان مقدس را آغاز کرد.

شعبه خیاطی و گلدوزی متعلق به بخش کتیبه ها و احیای میراث در آستان مطهر علوی، پارچه نوشته های سیاه رنگی را برای نصب در رواق ها و دیوارهای این آستان و خارج از آن آماده کرد.

«عمار الحسانی» مسئول این شعبه، گفت: عبارت های گلدوزی شده در این پارچه نوشته ها شامل سخنان و ابیات شعری است که درباره اباعبدالله الحسین و واقعه طف گفته شده است.

این آستان مطهر قرار است در شب یکم ماه محرم الحرام پرچم سیاه را بر گنبد حرم امام علی (علیه السلام) به اهتزاز در بیاورد.

هرساله دبیرخانه عمومی آستان مطهر علوی مراسم رسمی را به منظور برافراشتن پرچم عزا به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با حضور مسئولان این آستان، نمایندگان مراجع دینی، مسئولان استان نجف اشرف و شخصیت های رسمی و اجتماعی و دانشگاهی و جمعی از زایران برگزار می کرد. اما امسال به دلیل جلوگیری از این شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نمی شود.

کد خبر 961705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha