ماراتن نفس گیر ۲۱۰۰ دانش آموز جهرمی در آزمون سراسری

ماراتن نفس گیر کنکور سراسری با رقابت ۲ هزار و صدنفر از داوطلبان به مدت چهار روز در شهرستان جهرم آغاز شد.

خبرگزاری شبستانجهرم:

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان بر سر نحوه چگونگی برگزاری آزمون سراسری سال 99، روزهای سخت و دشوار برای داوطلبان نیز به سر رسید تا شاهد یک رقابت جدی و نفس گیر در روزهای سخت و نفس گیر کرونایی باشیم.

 

گرچه این ویروس منحوس ترس و دلهره ای را برای کنکوری ها و خانواده هاشان به وجود آورده اما مسئولان این نوید را به داوطلبان و خانواده های آنان دادند که با تمهیدات کامل بهداشتی و رعایت تمام شیوه نامه ها اقدام به برگزاری آزمون می کنند و دغدغه خانواده ها نیز در مورد نحوه و چگونگی آزمون سراسری مورد تاکید واقع شده است.

 

حوزه های برگزاری آزمون به دلیل شیوع بیماری «کرونا» با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی برنامه ریزی شده و این آزمون در بیش از 770 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود.

 

از سوی دیگر سایر نهادها نیز پای کار آمده تا در چگونگی نحوه برگزاری کنکور حرف و حدیثی نباشد؛ این رقابت نفس گیر قرار است به مدت چهار روز در جهرم برگزار شود و دانشگاه پیام نور نیز در برگزاری آن مشارکت دارد.

 

فرایند برگزاری آزمون سراسری از صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد آغاز شده و تا روز شنبه یکم اسفندماه در چهار رشته تجربی، ریاضی، انسانی و هنر ادامه دارد.

 

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مجموعا یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر برای شرکت در پنج گروه آزمایشی کنکور ثبت ‌نام کردند و در این راستا کنکور گروه ‌های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۳۰ مردادماه؛ کنکور گروه علوم تجربی صبح روز جمعه ۳۱ مردادماه و کنکور گروه زبان ‌های خارجی صبح روز شنبه یکم شهریورماه برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به روند برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان گفت: امسال در شهرستان جهرم تعداد ۲ هزار و یکصد نفر از داوطلبان کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

«مهدی نیک فر» افزود: برگزاری آزمون کنکور برای هزار نفر از داوطلبان در شهرستان جهرم بر عهده آموزش و پرورش بوده و ما بقی نیز به همت و تلاش دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد داوطلبان کنکور سراسری در شهرستان جهرم، مشکل چندانی در برگزاری آزمون نداریم، بیان کرد: آزمون رشته های تجربی و بخشی از داوطلبان رشته ریاضی بر عهده آموزش و پرورش بوده و آزمون رشته های انسانی، هنر، زبان و بخشی از داوطلبان تجربی و ریاضی نیز بر عهده دانشگاه پیام نور جهرم است.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به ارائه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر آزمون کنکور سراسری در شهرستان جهرم، خاطرنشان کرد: در راستای رعایت همه جانبه برای پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا»، تمهیدات لازم اندیشیده شده و از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بدین منظور استفاده کرده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه آزمون سراسری به مدت چهار روز و در نوبت صبح برگزار می شود، گفت: رعایت فاصله یک متر و ۲۰ سانتی متری میان داوطلبان و سایر تمهیدات بهداشتی در روزهای برگزاری آزمون اندیشیده شده است.

 

نیک فر با قدردانی از تلاش سایر ادارات و نهادهای شهرستان جهرم در برگزاری کنکور سراسری، عنوان کرد: داوطلبان کنکور از شهرستان خفر نیز نیازی به مراجعه به جهرم ندارند و در همان شهرستان کنکور برگزار می شود.

 

نماينده تام الاختيار سازمان سنجش در برگزاری آزمون سراسری ۹۹ در حوزه شهرستان جهرم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: دانشگاه پیام نور جهرم از امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه به مدت چهار روز میزبان هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبین آزمون سراسری است که از این تعداد ۳۰۰ نفر زن و ۹۰۰ نفر مرد در چهار گروه آزمایشی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

«محمد قناعتیان» با اشاره به تمهیدات لازم در راستای برگزاری هر چه بهتر این آزمون، افزود: براساس آخرين اطلاعات درباره راه های انتشار ويروس «كرونا» و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود داوطلبان موارد بهداشتی را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود و ساير داوطلبان و خانواده های خود، آن را رعايت كنيد.

 

وی بیان کرد: همه داوطلبان اين آزمون لازم است به سامانه خودارزيابي بيماری كرونا به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تكميل فرم خوداظهاری اقدام کنند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم با اشاره به اینکه داوطلبان باید هنگام ورود و خروج به حوزه آزمون فاصله مناسب (حداقل يك متر) را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: همراه داشتن ماسك سه لايه معمولی (بدون فيلتر) و  استفاده صحيح از آن (از بالای بينی تا زير چانه)، از ابتداي ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پايان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه های آزمون از تحويل گرفتن هرگونه وسايل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشين حساب، كيف دستی، ساك دستی، كتاب، جزوه و ... معذور هستند، تصریح کرد: براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملی و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.

 

قناعتیان با اشاره به اینکه فرآيند آزمون سراسری  براساس اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون مربوطه برگزار می شود، افزود: نام و آدرس حوزه امتحانی بر روي كارت شركت در آزمون داوطلبان مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه شروع فرآيند برگزاري آزمون از ساعت هشت صبح است، گفت: درب حوزه‌های امتحانی صبح روزهای آزمون از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه بسته می شود؛ بنابراین پس از بسته شدن درب سالن های امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت به عمل می آید.

 

کد خبر 962198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha