برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور در استان اصفهان

بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز از روز گذشته آغاز و اکنون در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آزمون سراسری رشته های نظری امسال پس از نظرها و گفتگو و اظهارنظرهای کارشناسی و تغییرات زمانی  بالاخره به نتیجه رسید و از 29 مردادماه آغاز شد و افراد زیادی در این آزمون شرکت کردند.

 

 رعایت پروتکل های بهداشتی و اصول ایمنی و همچنین ایجاد آرامش روانی برای شرکت‌کنندگان از مهمترین دغدغه برگزارکنندگان این آزمون است که مسئولان وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای قوانین و برگزاری این کنکور سعی  داشته تا اینکه متقاضیان ورود به دانشگاه ها با شرایط بسیار آسان و بدون دغدغه در آزمون شرکت کنند.

 

حدود ۴۰ مرکز برای برگزاری آزمون برای کنکور سراسری امسال در استان اصفهان پیش‌بینی شده که همواره موارد بهداشتی و آرایشی و بهداشتی مورد توجه بوده و فاصله گذاری ایمن ا صندلی ها انجام و فاصله بین داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

 افزایش تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال استان اصفهان

 

 نماینده سازمان سنجش در استان اصفهان گفت: میزان شرکت کنندگان در آزمون سراسری امسال به 84 هزار و 500 نفر می رسد که این آمار نسبت به سال گذشته رشد هزار و 300 نفری داشته است.

 

«محمدرضا ایروانی» با بیان اینکه خانم های استان اصفهان بیشترین شرکت‌کنندگان در این آزمون نسبت به اقایان هستند خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد شرکت کنندگان در آزمون سراسری استان اصفهان خانم ها هستند و بیشترین فراوانی رشته های نظری در رشته تجربی و علوم انسانی است.

 

وی ادامه داد: آزمون سراسری دانشگاه ها به مدت سه روز در رشته های ریاضی، تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی برگزار می شود.

 

 ایروانی با اعلام اینکه شرایط بهداشتی و اصول ایمنی در برگزاری آزمون ها مورد توجه است، تصریح کرد: فاصله گذاری بین صندلی‌ها افزایش یافته و همچنین مسئولان وزارت بهداشت بر رعایت اصول بهداشتی نظارت دارند.

 

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در آزمون باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و همچنین برای حضور در جلسه از وسایل شخصی استفاده کنند.

 

 اصول بهداشتی و ایمنی پیشگیری از کرونا در برگزاری کنکور  مورد توجه است.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:  اصول بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری انجام و توصیه های بهداشتی به برگزار کنندگان اعلام شده است.

 

«کمال حیدری» با بیان اینکه نباید دغدغه ای در حوزه تامین سلامت شرکت کنندگان وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: تمام اصول ایمنی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و تمامی شرکت کنندگان ضمن رعایت اصول بهداشتی باید مراقبت شخصی را نیز انجام دهند.

 

ضرورت توجه به آرامش روانی داوطلبان کنکور سراسری

 

 با توجه به برگزاری آزمون سراسری دانشگاه های سراسر کشور و موضوع بیماری کرونا و بحث‌های زیاد گذشته درباره شرایط و رعایت اصول ایمنی، این آزمون در حال برگزاری است اما حفظ آرامش روحی و روانی شرکت کنندگان لازم است.

 

خانواده ها و مسئولان در تامین این آرامش همکاری کنند و با کاهش دغدغه ها به موفقیت و سربلندی جوانان و آینده سازان جامعه کمک برسانند.

کد خبر 962605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha