مجالس ابا عبدالله (ع) مجالس محبوب خدا، رسول او و ائمه اطهار است

چراغی با تسلیت ایام سوگواری و حزن و انده اهل بیت علیهم السلام به ویژگی های مجلس عزای امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: مجالس ابا عبدالله (ع) مجالس محبوب خدا، رسول او و ائمه علیهم السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (31 مرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، با تفسیر آیات 22 و 23 سوره احزاب، اظهار کرد: اگر بخواهیم هدف قیام امام حسین (ع) را بیان کنیم، باید این طور بگوییم که هدف آن بزرگوار نه شهادت بود و نه حکومت، بلکه هدف حرکت و قیام به سوی مقاومت در برابر ظلم و ظلم ستیزی بود.

امام جمعه پاتاوه گفت: از این دو آیه استنباط می شود که خدا وظیفه مومنین و مسلمانان را مشخص کرده و کلمه (ما عاهدو الله علیه) در وقتی است که «وعدنا الله و رسوله» آمده است؛ یعنی خدا و پیامبر اتفاقات را برای انسان ها پیش بینی کرده اند و وعده تحقق آن را به آنها داده اند.

 

وی ادامه داد: در این آیات از مسلمانان و مومنان عهد و پیمان گرفته شده که بر سر این پیمان خود بمانند و در برابر این اتفاق ها باید مقاومت کنند، ظلم ستیز باشند و تنها با مقاومت و جهاد پیروز شوند.

 

چراغی یادآور شد: امام حسین (علیه السلام) در کربلا به این آیه اشاره می کنند و هدف قیام را به عالم می رسانند که «من مقاومت کردم، با یزید بعت نکردم و زیر بار ظلم، ستم و دستورات یزید نرفتم و در راه مدینه به مکه و از مکه به کربلا برای کمک به مردم مظلوم ساکن کوفه به روشنگری پرداختم و به درخواست اینان حرکت کردم، ولی سرنوشت این است که در میدان جهاد با لشکر یزیدی به جهاد با آنان بپردازم».

 

امام جمعه پاتاوه تصریح کرد: نتیجه و سرنوشت استقامت و قیام امام حسین (علیه السلام) منجر به شهادت شد و همین راه قیام عاشورا را ملت ایران از سال 1341 آغاز و تاکنون ادامه دارد.

 

وی با تسلیت ایام سوگواری و حزن و انده اهل بیت علیهم السلام به ویژگی های مجلس عزای امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: طبق احادیث و روایات متعدد مجالس ابا عبدالله (علیه السلام) مجالس محبوب خدا، رسول او و ائمه علیهم السلام است.

 

چراغی با بیان اینکه این مجالس باید دارای سه ویژگی باشد، گفت: این مجالس باید نسبت به آل الله محبت افزا باشد، مردم را با جریان کربلا و حوادث آن آشناتر کند و ایمان و معرفت مردم را افزایش دهد.

کد خبر 962957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha