کارآفرینی مساجد در دوره کرونا، لبیک به مطالبه رهبری درباره جهش تولید است

حجت‌الاسلام موحد با بیان‌اینکه فعالیت مساجد در مقابله با کرونا حرکت در مسیر تحقق گام دوم انقلاب است، گفت: کارآفرینی مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا به ویژه راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی لبیک به مطالبه رهبری درباره جهش تولید است.

حجت الاسلام والمسلمین «فرید موحد» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه لزوم حرکت مردم و مسئولان برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، با شیوع ویروس کرونا در حرکت مساجد و هیئت ها عینیت یافت و به الگویی برای همه تبدیل شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر نقش نهادهای دینی و گروه های خودجوش فرهنگی با فعالیت جوانان تاکید کردند که مطمئنا مسجدی ها مهم ترین نقش را در این زمینه ایفا می کنند.

 

امام جماعت مسجد توحید افزود: کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج در به حرکت درآوردن مساجد برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خوب عمل کرده اند که تولید ماسک، دستکش و گان و توزیع مواد ضد عفونی کننده، حرکتی عظیم از سوی این نهادهای مسجدی در راستای تحقق محور اقتصادی این بیانیه است.

 

وی اضافه کرد: مقاومت مسجدی ها و هیئتی ها در مقابله با ویروس کرونا و خدمت به نیازمندان در این دوره، مصداق عمل به اقتصاد مقاومتی است، موضوعی که اهمیت این نهضت مسجدی را پررنگ تر کرده، رکود بسیاری از فعالیت های مساجد از جمله برگزاری مراسم ترحیم و جشن است که موجب کاهش درآمد این خانه های خدا شده است. به عبارت روشن تر مسجدی ها حتی در دوره ای که بسیاری از درآمدهای مساجد کاهش یافتند دست از جهاد اقتصادی نکشیدند و بلکه با همت مضاعف و انگیزه صد چندان به خدمت دولت در حوزه اقتصلدی آمدند.

 

موحد در ادامه، کارآفرینی مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا به ویژه راه اندازی کارگاه های خیاطی را عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه جهش تولید دانست و گفت: اگر مسئولان در این زمینه از ظرفیت مسجدی ها استفاده کنند شاهد کاهش عمده مشکلات  اقتصادی به ویژه بیکاری خواهیم بود. متاسفانه، شاهد فاصله معنادار برخی از مسئولان از مساجد هستیم.

 

وی  با بیان اینکه اگر همه مردم همچون مسجدی ها بیانیه گام دوم انقلاب و راهکار اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، تهدیدها و تحریم های اقتصادی دشمنان خنثی می شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مساجد نیز باید بخشی از کمک های ماهیانه و مناسبتی خود را به ایجاد کارگاه های تولیدی اختصاص دهند و صرفا به خانواده هایی که هیچ فردی برای کسب درآمد ندارند، کمک مستقیم مادی کنند.

کد خبر 963091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha