حمایت از کارآفرینان مسجدی یک گام موثر برای جهش تولید است

ایجاد صندوق های قرض الحسنه در مساجد برای حمایت از کارآفرینان مسجدی یک گام موثر برای جهش تولید و عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

خبرگزاری شبستاناردبیل:

مساجد از صدر اسلام با کارکردهای مختلف توانسته اند به مرکزی برای توازن در وضع عمومی جامعه باشند و در همه حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی برنامه های مختلف را عملیاتی کند.

 

مساجد در کشورمان نیز قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همت روحانیون و علما توانست مرکزی برای کارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باشد و با راه اندازی صندوق های قرض الحسنه به مرکزی برای ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی تبدیل شود.

 

هم اکنون که کشور در دوران تحریم های ظالمانه قرار دارد و مساجد همچنان می توانند نقش تعیین کننده در راستای چرخش اقتصادی جامعه داشته باشد و با ایجاد قرض الحسنه در مساجد و حمایت از کارآفرینان مسجدی یک گام موثر برای جهش تولید و عمل به منویات مقام معظم رهبری باشد.

 

در سال جاری که مقام معظم رهبری آن را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند مساجد می توانند نقش تعیین کننده ای در حمایت از کارآفرینان این حوزه باشد تا بتواند زمینه عمل به منویات مقام معظم رهبری را فراهم کند.

 

البته این رویه باید همراه با فرهنگ سازی در زمینه پرهیز از تجمل گرایی و ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد تا بتوانیم تاثیرهای آن را در سطح جامعه شاهد باشیم.

 

در ادامه این گزارش به گفتگو با حجت الاسلام «سید علی موسوی زاد» کارشناس مذهبی و فرهنگی استان می نشینیم:

 

نقش مساجد در توانمند کردن نخبگان برای فعالیت در زمینه های کارآفرینی چگونه می تواند باشد؟

تاثیرگذاری مساجد از ابتدای صدر اسلام در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و حتی اقتصادی بر هیچکس پوشیده نیست و ادوار مختلف مشکلات اقتصادی را به تکیه بر مساجد و عمل به فرایض دینی همچون پرداخت خمس و زکات و سنت حسنه وقف توانسته از محرومان جامعه حمایت کند امروز مساجد نقش سازنده ای در خنثی کردن تحریم های ظالمانه کشورهای استکباری علیه نظام می توانند داشته باشند.

 

آیا مساجد بستر مناسبی برای طرح های کارآفرینی نوجوانان و جوانان است؟

مطمئنا نوجوانان و جوانان خلاقی در کشور می توانند با اتکا به ظرفیت های مسجد استعدادهای خود را شکوفا و توانمندی اقتصادی را به منصه ظهور برسانند.

 

در دوران های مختلف مساجد در مسائل اقتصادی دخیل بوده اند و توانسته با ایجاد کارگاه ها و تولیدی های در جوار مساجد رونق اقتصادی را در سطح جامعه به ویژه در بین نیازمندان ایجاد کنند.

 

حمایت از کارآفرینان از ویژگی های برجسته فعالان مسجدی است زیرا همیشه رونق اقتصادی توانسته به کارهای خیرخواهانه مسجد کمک کند و باعث دستگیری و کمک به نیازمندان و اشخاصی که به مساجد پناه برده اند، شود.

 

تحریم های کنونی علیه کشور را چگونه ارزیابی می کنید و مساجد چگونه در خنثی سازی این فتنه می تواند تاثیرگذار باشد؟

مساجد از ابتدای شروع مبارزه علیه رژیم طاغوت نقش ارزنده ای داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز تاکنون در صحنه های انقلاب و دوران دفاع مقدس و مقابله با فتنه ها دشمنان توانسته تاثیر فراوان داشته باشد.

 

تحریم های ظالمانه کشورهای استکباری نیز از دیگر توطئه های اقتصادی علیه کشور است تا زمینه نارضایتی را در سطح جامعه ایجاد کند اما مردم در برابر این فتنه ها ایستاده اند و اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی را نخواهند داد.

 

مساجد همچنان می توانند پایگاهی برای نقش آفرینی در این جریان باشند و تحریم ها را خنثی کنند.

کد خبر 966677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha