جای اصلی «دانشنامه صحیفه سجادیه» کتابخانه مدارس و دانشگاه هاست

حجت الاسلام سید جواد بهشتی با بیان اینکه رابطه ما با خدا به کابلی می ماند که ۱۰۰ نوع ارتباط در آن تعریف می شود، گفت: امام سجاد(ع) با ۵۴ نامه ارتباط جزیی با خدا را تعریف کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام سید جواد بهشتی» امروز شنبه 15 شهریور در مراسم رونمایی از کتاب «دانشنامه صحیفه سجادیه» که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: امام سجاد (ع) با معرفتی که از خدا و شناختی که از انسان داشتند، رابطه انسان و خدا را به خوبی تشریح کردند. بیش از پنج هزار بار اسم خدا در قرآن آمده است که یا رابطه خدا با مخلوقات را تبیین کرده و یا رابطه ما انسان ها با خدا را. رابطه ما با خدا به کابلی می ماند که 100 نوع ارتباط در آن تعریف می شود، از جمله محبت خدا، معرفت خدا، کمک به خدا، قرض به خدا و نافرمانی از خدا. امام سجاد (ع) این کابل نوری ارتباط با خدا را از هم جدا کرده است و طی 54 نامه ارتباط جزیی با خدا را تعریف کرده است.

 

مشاور فرهنگی و علمی ستا اقامه نماز  با اشاره به انتشار کتاب دانشنامه صحیفه سجادیه از سوی انتشارات مدرسه اظهار داشت: بنده به عنوان یکی از نویسندگان و پژوهشگران این کتاب معرفی دعاها را انجام دادم. دعای 20 صحیفه سجادیه پر حجم ترین دعای این کتاب است. جای اصلی کتاب دانشنامه صحیفه سجادیه در کتابخانه مدارس و دانشگاه ها است.

 

این نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه در حال حاضر همایشی با عنوان صحیفه سجادیه در بندر عباس برگزار می شود، عنوان کرد: جا دارد با رایزنی با برگزارکنندگان این همایش زمینه معرفی بیشتر دانشنامه صحیفه سجادیه فراهم شود. همچنین با کمک خیرین می توان زمینه معرفی و نشر کتاب دانشنامه صحیفه سجادیه فراهم شود تا مشتاقان کتاب صحیفه سجادیه در مساجد و مراکز مذهبی و فرهنگی در جریان چاپ دانشنامه صحیفه سجادیه قرار بگیرد.

 

گفتنی است، کتاب «دانشنامه صحیفه سجادیه» که زیر نظر حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان نوشته شده و از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رونمایی شد.

کد خبر 968125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha