افتتاح دفتر کمیته یهودیان آمریکا در کشور امارات

با گذشت بیش از دو هفته از عادی سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل ، کمیته یهودیان آمریکا (AJC) ، یکی از قدیمی ترین و بانفوذترین گروه های لابی طرفدار اسرائیل در ایالات متحده ، اعلام کرد که دفتر خود را در کشور امارات باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، با گذشت بیش از دو هفته از عادی سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل ، کمیته یهودیان آمریکا (AJC) ، یکی از قدیمی ترین و بانفوذترین گروه های لابی طرفدار اسرائیل در ایالات متحده ، اعلام کرد که دفتر خود را در کشور امارات باز خواهد کرد.

 

روابط بین AJC و امارات در طی سالهای گذشته با بازدید نمایندگان گروه لابی طرفدار اسرائیل در طول دو دهه گذشته حداقل یک بار در سال به امارات متحده عربی ، با برگزاری جلسات و مشورت با مقامات اماراتی و آمریکایی ، شکوفا شده است.

 

مقامات امارات متحده عربی از سیستم عامل های AJC برای ارائه موضع خود در مورد همکاری با اسرائیل استفاده کردند. گفته می شود که لانا نوسیبه ، سفیر این کشور در سازمان ملل و انور گارگاش ، وزیر امور خارجه این کشور ، از جمله مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که در رویدادهای AJC سخنرانی کرده اند.

 

این گروه که در سال 1906 تاسیس شد اغلب سیاست ضد گروه های مقاومت در کشورهای خاورمیانه دارد. پس از انفجار شهر بیروت، AJC در توئیتی از کشورهای جهان خواست حمایت خود را از لبنان به خلع سلاح حزب الله مشروط كنند.

 

در مقاله ای در جروزالم پست گفته شده است كه امارات متحده عربی گروه های لابی طرفدار اسرائیل را به عنوان یك مجرای كاخ سفید می داند.

 

این روزنامه صهیونیستی در توضیح تصمیم ابوظبی برای عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: یک دلیل اصلی که کشورهای عربی برای برقراری ارتباط با اسرائیل تلاش می کنند ، تمایل آنها برای بهره مندی از نفوذ اسرائیل در دولت ایالات متحده است.

کد خبر 968442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha