ساخت واحدهای جدید یهودی‌نشین/ادعای امارات پوچ درآمد

مقامات اسرائیلی با سرپیچی آشکار از قوانین بین المللی و توافق های اخیر برای عادی سازی روابط خود با کشورهای حاشیه خلیج فارس، برنامه های احداث نزدیک به هزار واحد جدید اسکان در کرانه باختری را اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، مقامات اسرائیلی با سرپیچی آشکار از قوانین بین المللی و توافق های اخیر برای عادی سازی روابط خود با کشورهای حاشیه خلیج فارس، برنامه های احداث نزدیک به هزار واحد جدید اسکان در کرانه باختری را اعلام کرده اند.

 

حسن برجیه ، یک فعال محلی ضد شهرک سازی و ضد آپارتاید ، روز دوشنبه به خبرگزاری رسمی وفا فلسطین گفت که وزارت ساخت و ساز و مسکن اسرائیل چراغ سبز برای ساخت 980 واحد در شهرک افرات واقع در 12 کیلومتری جنوب بیت المقدس داده است.

 

وی افزود که در چارچوب این طرح مناطق وسیعی از زمین های کشاورزی فلسطین توقیف خواهد شد.

 

در اوایل این ماه ، شبکه تلویزیونی کانال 12 اسرائیل گزارش داد که بنی گانتز ، وزیر امور نظامی و نخست وزیر علی البدل رژیم صهیونیستی ، ظاهراً به دنبال تصویب ساخت 5000 واحد جدید است که شش ماه به حالت تعلیق درآمده بود.

 

اسرائیل و امارات متحده عربی در 13 آگوست به شرط تعلیق برنامه الحاق کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین برای روابط عادی توافق کردند ولی همان روز نتانیاهو گفت که این برنامه هنوز روی میز است.

کد خبر 971771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha