شعرخوانی شاعران غیر ایرانی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد

مقیسه از انتشار اثر جدید خود با عنوان «با کاروان شعر فارسی» که شعرخوانی شاعران غیر ایرانی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خبر داد.

«دکتر محمد حسن مقیسه» از چاپ اثر جدید خود به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان خبر داد و گفت: کتاب جدید بنده با عنوان «با کاروان شعر فارسی» به مناسبت 27 شهریور، روز شعر و ادب فارسی از سوی انتشارات نسیم انقلاب منتشر شد. این کتاب دربردارنده 65 قطعه شعر از چهل شاعر غیر ایرانی است. این شاعران در طی سال های 68 تا 98 بعد از شب نیمه ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شعرخوانی پرداختند.

 

این استاد دانشگاه اظهار داشت: موضوع مهم این است که زبان فارسی، زبان اصلی این شاعران نبوده است اما استقبال رهبر معظم انقلاب اسلامی از شاعران غیر ایرانی که به زبان فارسی شعرخوانی کردند، نشان از اهتمام ویژه ایشان به شعر و گسترش زبان فارسی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: همواره در نظر حضرت آیت الله خامنه ای شعر به عنوان یکی از هنرهای زبانی ریشه دار و کارآ در فرهنگ ایرانی و اسلامی شناخته شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی هنوز هم معتقد هستند که از این هنر والا می توان برای گسترش معارف اسلامی و اخلاق انسانی بهره برد.

 

این نویسنده و پژوهشگر عنوان کرد: با وجود آنکه حضرت آیت الله خامنه ای در مقام زعامت جامعه اسلامی با حوادث و مطالب گوناگونی روبرو هستند که ناگزیر از اظهار نظر، مطالعه و تعمق در آنها هستند اما جالب اینجاست که از زبان فارسی و ادبیات غافل نبوده و نیستند. کتاب «با کاروان شعر فارسی» به خواننده فارسی زبان می فهماند که زبان فارسی به عنوان زبان دوم جهان اسلام دارای توانایی های فراوانی است و با همت کارشناسان و علاقه مندان می تواند هنوز هم در جهان فعلی رسالت تاریخی و به روز خود را ادا کند.

 

 

 

کد خبر 972426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha