جمع آوری پل عابر پیاده بلوار «زند» شیراز با هدف احیای چشم انداز محور «زندیه»

زوربخش گفت: برای ثبت جهانی «ارگ کریمخانی»، نیاز بود پل عابر پیاده بلوار «زند» شیراز برداشته شود که تاثیر بسزایی در چشم انداز محور زندیه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجتبی زوربخش» از برداشته شدن پل عابر پیاده محور «زندیه» خبر داد و گفت: جمع آوری این پل در راستای مصوبه شورای ترافیک شهر شیراز انجام می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: این پل عابر پیاده شب گذشته بسته شد و مسیر جایگزین از طریق گذرگاه ایستگاه متروی «زند» بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: عملیات جمع آوری این سازه به زودی آغاز خواهد شد و دلیل جمع آوری این پل به جنبه سیما و منظر شهری بر می‌گردد و شهرداری منطقه هشت شیراز  برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده خود به دنبال برداشتن این پل است تا بدین وسیله شاهد تاثیرگذاری بیشتر مجموعه «زندیه» در این نقطه از شهر باشیم.

زوربخش اعلام کرد: برداشتن این ساختار فیزیکی در راستای احیای هر چه بیشتر محور «زندیه» انجام می شود و در جلسات متعددی با حضور کارشناسان، جنبه‌های مختلف این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای ثبت جهانی «ارگ کریمخانی»، نیاز بود این پل برداشته شود که تاثیر بسزایی در چشم انداز محور زندیه خواهد داشت و شهرداری شیراز قصد دارد با ارتقای فرهنگ عمومی، توجه شهروندان را  به قوانین معطوف کند و در این زمینه در برخی از خیابان های شیراز، شاهد برچیدن موانع فیزیکی مسیرهای دوچرخه و استفاده از خطوط خط کشی هستیم.

کد خبر 975378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha