کاهش قاچاق کالا در سایه تعامل بین پلیس و بنادر گیلان

سردار ملکی گفت: در سایه تعامل سازنده بین سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق کالا توفیقات بیشتری به‌دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، سردار «عزیزالله ملکی» امروز (چهارشنبه، ۹ مهر) درحاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی به مناسبت روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس تعاملات بین پلیس و بنادر، توافقنامه‌های خوبی جهت حضور پلیس در گمرک و بنادر صورت گرفت و در این راستا به‌زودی شاهد استقرار پلیس گمرک در بندر آستارا خواهیم بود.

 

فرمانده انتظامی گیلان بر نقش بندرانزلی در واردات کالاهای استراتژیک تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این بندر به‌عنوان تنها بندری که توانسته بیش از ۵۰ درصد در حوزه صادرات و واردات کالا افزایش داشته باشد، مطرح است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سایر بنادر با کاهش این روند روبرو هستیم این رقم بسیار قابل توجه است اما به سرمایه‌گذاری بیشتری در این بندر نیاز داریم.

 

ملکی از مسئولان مربوطه خواست زمینه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این مجتمع بندری فراهم کنند و تاکید کرد: مجتمع بندری انزلی می‌تواند در مواقع بحران به‌عنوان یکی از بنادر مهم کشور تامین امنیت منطقه را بر عهده گیرد.

 

وی خاطرنشان ساخت: در وضعیتی که کشور با تحریم های اقتصادی مواجه بود این بندر توانست عملکرد مناسبی در منطقه داشته باشد  و در واردات کالاهای استراتژیک نقش به‌سزایی دارد.

کد خبر 978102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha