کارهای فرهنگی باید با جدیت دنبال شود

استاندار خراسان شمالی گفت: کارهای فرهنگی باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ محمدرضا شجاعی روز جمعه 11 مهرماه در آیین کلنگ زنی پردیس سینمایی امید شیروان اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر جدیت و پی گیری مسائل فرهنگی داشتند که با توجه به وضعیت اعتبارات کنونی اجرای این طرح ها کار بسیار پسندیده ای است.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: اجزای حاکمیت سپاه، سیستم قضایی و دولتی ها خدمتگزار خوبی برای مردم بوده اند که در سفر رهبری ایشان با شفافیت عمیقی که از این استان داشتند آن را گنجینه فرهنگ ها نامیدند که این نیاز به زیرساخت های فرهنگی زیادی در استان دارد.

 

 

شجاعی افزود: بیش از 40 سال سند افتخار در این استان و شهرستان با شهادت، ایثار، مقاومت و ایستادگی همراه بوده و باید زیرساخت های فرهنگی هنری به گونه ای  رشد کند که ثبت، ضبط و نمایش شود و ما وظیفه داریم به حوزه فرهنگ و هنر نگاه جدی داشته باشیم، کارهای خوب در این دولت در این بخش انجام شده ولی کافی نیست.

 

 

وی گفت: اهالی فرهنگ و هنر نمونه ندارند و فقط ذوق می خواهند که باید ارزش گذاشته شود برای این انسان های فرهیخته در استان، درس گرفتن از عاشورا و هشت سال دفاع مقدس در زندگی ما جاری و ساری است که فرهنگ صبر و مقاومت نهادینه شده و به برکت خون شهدا ما گام های بزرگی بر می داریم.

 

 

فرماندار شیروان هم گفت: این پروژه در بخشی از پارک ۱۰ هکتاری کوثر احداث می شود که مجموعه کاملی از فضاهای فرهنگی و گردشگری است.

 

 

امین رضا مرآتی ضمن قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر استاندار در این شرایط اجتماعی اظهار داشت: این پروژه بیان گر همکاری و همراهی همه جانبه است که تنها پردیس سینمایی استان می باشد و فرصتی برای فعالیت های فرهنگی است.

 

 

وی با اشاره به کلنگ زنی موزه و پردیس سینمایی امید شیروان در محل پارک کوثر شیروان گفت: با وجود کتابخانه مرکزی در این مکان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، این مکان پکیچ مناسبی برای مجموعه فرهنگی و هنری مسافران و گردشگران است.

 

 

پردیس سینمایی امید شیروان با زیربنا ۷۰۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی و ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور و سازمان سینمایی در محل پارک کوثر شیروان کلنگ زنی شد.

 

 

همچنین موزه بزرگ شیروان با مساحت هزار متر مربع و زیربنای هزار مترمربع، اعتبار 40 میلیارد ریال در بخشی از محل پارک کوثر شیروان کلنگ زنی شد که طی یکسال آینده باید به اتمام برسد.

 

 

استاندار خراسان شمالی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدا، دیار با خانواده یک شهید، بازدید از کتابخانه مرکزی شیروان هم داشتند.

 

 

 

کد خبر 978593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha