طرح «هر خدمت یک شهید» از برکات کنگره شهدای استان است

سردار کریمی گفت: طرح «هر خدمت یک شهید» از برکات کنگره ملی امام و شهدای استان مرکزی است.

سردار «محسن کریمی» ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به مناسبت سالروز برگزاری باشکوه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: گرامیداشت یاد و خاطره آن روزها و تبیین آن در بین نسل های جوان و نوجوان که آن روزها را درک نکرده اند امری ضروری است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه به ویژه مسئول در این زمینه مسئول هستند، بیان کرد: مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی باید به هر شکی که می توانند در این راستا تلاش کنند تا یاد و نام شهدا برای همیشه تاریخ زنده بماند.

 

وی با اشاره به گذشت یک سال از برگزاری کنگره ملی نقش امام و شهدای استان، افزود: بحمدالله امروز در سالروز این کنگره عظیم شاهد حضور و مشارکت فعال اقشار مختلف در برنامه های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از یعد از کنگره شهدای استان تمام خدماتی که در سطح استان انجام می شود متبرک به نام شهدا است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح «هر خدمت یک شهید» به برکت کنگره شهدای استان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  ادامه داد: به طور مثال اگر نهضت مسکن سازی برای نیازمندان شکل گرفت هرکدام از این مسکن ها به نام متبرک یک شهید بود و یا اگر لوازم التحریر به دانش آموزان هدیه داده شد با عنوان هدایای یک شهید به دانش آموز ارائه شد.

سردار کریمی اضافه کرد: با این کار علاوه بر اینکه قشر مد نظر با شهید آشنا میشد سیره و وصیت نامه شهید برای افراد در ذهن ها ماندگار شدند و این به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل شد.

 

توزیع 6200 بسته معیشتی به مناسبت سالروز برگزاری کنگره شهدا

 

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنانش به توزیع 6 هزار و 200 بسته معیشتی در بین نیازمندان خبر داد و گفت: به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی این تعداد بسته معیشتی به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه که هریک از بسته ها متبرک به نام یک شهید بودند در سطح شهر اراک توزیع شد.

 

وی با تاکید بر اینکه به برکت کنگره شهدای استان مرکزی، باب فعالیت های نوین و اثربخش فرهنگی و اجتماعی در استان باز شده است، ادامه داد: قبل از برگزاری اجلاسیه اصلی یک هزار برنامه فرهنگی اثربخش برگزار شد که هدف این برنامه ها آشنایی اقشار مختلف مردم با شهدا بود.

کد خبر 979359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha