تأکید امام جمعه کرمان بر تعیین تکلیف وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی

امام جمعه کرمان به عدم تعیین تکلیف وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی در استان اشاره و از وزیر ‌آموزش و پرورش درخواست کرد: با توجه به اینکه در بعضی استان ها این نیروها تعیین تکلیف شدند، انتظار می رود در سفر وزیر مشکل این دسته از نیروها در کرمان هم حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۱۴ مهر) در دیدار وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه با وی گفت: کرمان؛ استانی متعلق به شخصیت های عظیم الشأن به خصوص شخصیت برجسته ای چون شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان آموزش و پرورش را از سه جنبه بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اول اینکه آموزش و پرورش بزرگترین وزارت خانه است و یک ششم جمعیت کشور به صورت مستقیم و یک دوم به صورت غیر مستقیم با آن ارتباط دارند.

 

 

وی این وزارت خانه را همچنین وزارت خانه ای حجیم و عریض توصیف کرد که پشتوانه دانشگاه و بدنه اجرایی کشور است و این امر جایگاه آن را مهم می کند‌ و ادامه داد: مهمترین وزارت خانه هم هست زیرا همه نیروهایی که باید در جاهای مختلف کشور در مسئولیت های عالی رتبه قرار بگیرند باید در آموزش و پرورش دوره ای را پشت سر بگذارند.
 

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مفیدترین وزارت خانه است و در همه ظرفیت علمی کشور بیشترین سهم را دارد و اینجا است که باید مسیر را مشخص و انسان های شایسته به لحاظ اخلاقی تحویل وزارت خانه دیگری مثل وزارت علوم بدهد.

 

 

وی با بیان اینکه کرمان، استانی بزرگترین استان کشور است که بخش هایی از استان دچار محرومیت هایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ تصریح کرد: جنوب و شرق استان نیاز بیشتری برای قرار گرفتن تحت پوشش آموزش های مجازی دارد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به عدم تعیین تکلیف وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی در استان اشاره و از وزیر درخواست کرد: با توجه به اینکه در بعضی استان ها این نیروها تعیین تکلیف شدند، انتظار می رود در این سفر مشکل این دسته از نیروهای آموزش و پرورش استان کرمان هم حل شود.

 

 

 

کد خبر 979741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha