راهپیمایی عاشورایی شیعیان سوئد به مناسبت اربعین حسینی

مسلمانان شیعه سوئد راهپیمایی عاشورایی را به مناسبت اربعین حسینی در شهر مالمو برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، مسلمانان شیعه در سوئد به همین مناسبت راهپیمایی عاشورایی را از میدان گوستاو آدولف در مرکز شهر مالمو در جنوب سوئد آغاز کردند، این راهپیمایی تا خیابان نزدیک مصلای امام حسین(ع) ادامه داشت.

 

برگزارکنندگان این راهپیمایی عاشورایی وعده های غذایی را بین عزاداران حسینی توزیع کردند. این راهپیمایی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که با حمایت پلیس شهر مالمو برگزار شد، شعارهای حسینی و عاشورایی همچون «لبیک یا حسین»سردادند و جایگاه و جانفشانی های سید الشهداء (ع) و یارانش را یادآوری کردند.

 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی را در دست داشتند که عمق واقعه دردناک در کربلا را بیان می کرد. برخی از جوانان در این راهپیمایی بیانیه هایی به زبان سوئدی منتشرکردند.

 

جوانان مسلمان در حاشیه این راهپیمایی به پرسش  های عابران درباره شخصیت امام حسین(ع)، علت برگزاری این راهپیمایی و هدف آن پاسخ دادند.

این راهپیمایی به مانند هرسال با هدف تجدید عهد و بیعت با امام حسین(ع) و تقویت روح انقلابی  و شناساندن امام حسین(ع) به  جوانان برگزار شد. نام و یاد امام حسین(ع) همیشه جاویدان است و پاک نمی شود و نور آن چراغ هدایتی برای وجدان های آگاه است که حق علیه باطل را فریاد می زنند و نمی توانند ظلم را بپذیرند.  

کد خبر 979923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha