۲۹ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های ایلام اختصاص یافت

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: امسال ۲۹ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های ایلام اختصاص یافته است.

«سعید کریمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: مالیات زمینه ساز تامین منابع مورد نیاز دولت و ارائه خدمات مطلوب به مردم است و عواید حاصل از مالیات، توسعه زیرساخت ها و امور زیربنایی استان را فراهم می کند.  

 

وی اضافه کرد: امسال 29 میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها(19 میلیارد تومان) و دهیاریهای استان(9 میلیارد و 500 میلیون تومان) اختصاص یافته است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت:  همچنین حدود 500 میلیون تومان  برای توسعه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان پرداخت شده است.

 

کریمی بیان کرد:  از سال 1392 تاکنون نیز بیش از 250 میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی به صورت مستقیم بین شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان توزیع شده است.

 

وی استراتژی مالیات را حرکت به سمت عدالت اقتصادی، قانونمداری، شفافیت، و هوشمند سازی دانست و حمایت و همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی مربوطه را برای اجرای بهتر و دقیق تر برنامه های مالیاتی خواستار شد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در ادامه به موضوع فرهنگ سازی مالیاتی اشاره کرد و گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی و آموزش زمینه تحقق برنامه های اقتصادی و مالیاتی دولت را فراهم می کند و باعث شفاف سازی، ارتقای اعتماد مردم به دستگاه مالیاتی و در نتیجه کاهش فرار مالیاتی در جامعه می شود.

 

 

کد خبر 982160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha