درهای جمهوری اسلامی برای تعامل با همه کشورها باز است

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه بعضی ها خیلی دلداده غرب هستند و این دور از عقلانیت است، گفت: درهای جمهوری اسلامی برای تعامل با همه کشورها، به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی که به حساب نمی آید، باز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان به بیانات رهبری در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این ارتباط تصویری نکات بسیار مهم، ارزشمند و گوهرباری را در باب مسائل خارجی و اقتصادی بیان کردند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این ارتباط تصویری علاج همه مشکلات را در درون کشور و تکیه بر توان داخلی دانستند، افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اگر منشاء این مشکلات چه خارجی و چه داخلی باشد ما نباید برای حل مشکلات کشور نگاه مان به خارج و غرب باشد.

 

وی با اشاره به اینکه علاج مشکلات اقتصادی ما اقتصاد مقاومتی است که چندین سال پیش مقام معظم رهبری سیاست های آن را ابلاغ کردند، تصریح کرد: قرارگاه فرماندهی برای اجرای این سیاست ها در دولت شکل گرفت که جدی گرفته نشد و در حد شعار به این موضوع بسنده کردیم و به دنبال تحقق این سیاست ها نرفتیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه دولت در طول سالیان گذشته اقدامات بزرگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع نیز سوء مدیریت ها باعث ایجاد مشکلات شده است.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه با اقتصاد بیماری در کشور سر و کار داریم و مردم با وضعیت معیشتی نامناسبی دست و پنجه نرم می کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم تدبیری بیاندیشند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون حرکت مثبتی از اروپایی ها و آمریکایی ها ندیده ایم، افزود: ما نمی گوییم با دنیا تعامل نداشته باشیم سیاست رهبر و امام راحل نیز تعامل با دنیا، بدون دلبستگی به غرب بوده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه بعضی ها دلداده غرب هستند و این دور از عقلانیت است، تصریح کرد: درهای جمهوری اسلامی برای تعامل با همه کشورها، به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی که به حساب نمی آید، باز است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه اهل مذاکره هستیم، اظهارکرد: با هر کسی مذاکره نمی کنیم و با کسی سرپای میز مذاکره می نشینیم که حرمت ها را حفظ کند و به تعهدات پایبند باشد.

 

وی تصریح کرد: در قالب برجام با غرب و آمریکا مذاکره کردیم هیچ چیزی عاید ما نشد و این باید برای ما درس باشد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه اگر اف ای تی اف تایید و اجرا شود آسیب های زیان باری را در زمینه ها مختلف برای کشور ما در پی خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: به خطر افتادن امنیت اقتصادی، استقلال سیاسی و نظامی از آسیب های اف ای تی اف است.

 

 

 

کد خبر 983720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha