اعلام موفقیت برنامه ویژه  آستان مطهر علوی در سالروز رحلت پیامبر(ص)

آستان مطهر علوی از موفقیت برنامه خدمت رسانی به زایران حرم امیر المومنین(ع) در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، «فائق الشمری» عضو شورای اداری آستان مطهر علوی گفت: به توصیه مهندس«یوسف الشیخ» دبیرکل آستان مطهر علوی، همه بخش های این آستان انرژی و امکانات خود را به منظور تهیه همه لوازم مورد نیاز زایران حرم امیر المومنین(ع) به کار گرفتند تا مراسم رحلت پیامبراکرم(ص) با رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شود.

 

الشمری افزود: بخش سلامت و بهداشت و محیط زیست آستان مطهر علوی پنج مرکز تخصصی پزشکی را در اطراف صحن حیدری و مهمانسراهای وابسته به این آستان مستقر کرد که 25 پزشک مرد و زن و 50 پرستار و 40 داوطلب از کادر درمانی در این کار مشارکت داشتند.

 

وی ادامه داد: سه تن دارو و لوازم پزشکی مختلف در این مراکز پزشکی گذاشته شد و هزاران ماسک بین زایران توزیع شد. این مراکز پزشکی هزاران بیمار را درمان کردند.

 

الشمری گفت: هشت آمبولانس متعلق به آستان مطهر علوی برای انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان های استان نجف اشرف مستقر شدند و 40 بیمار بدحال را به این بیمارستان ها منتقل کردند.

 

این عضو شورای اداری آستان مطهر علوی افزود: کمپین های ضد عفونی روزانه و دوره ای فعالیت خود را همچنان ادامه می دهند.  گروه ضد عفونی این آستان هنگام ورود زایران از نقاط اصلی منتهی به حرم مطهر به توزیع مواد ضد عفونی بین آنها اقدام کردند.

 

سامانه بخش بررسی الکترونیکی AMD  ورود یک میلیون و 676 هزار و 925 نفر را به حرم مطهر امام علی(ع) ثبت کردند.

کد خبر 984179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha