۷۰ هزار تن سیب زمینی از سطح مزارع بخش رخ برداشت می شود

شیبانی گفت:با برداشت بین ۴۰تا ۵۰ تن محصول از هر هکتار از مزارع بخش رخ، برآورد می شود از سطح زیر کشت سیب زمینی در این منطقه بیش از ۷۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار‌ شود.

«مهدی شیبانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه اظهار داشت: برابر ارزیابی ‌های انجام شده به دلیل شرایط مطلوب اقلیمی پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول گواهی شده و با کیفیت برداشت و روانه بازار‌های هدف شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ افزود: با برداشت بین ۴۰تا ۵۰ تن محصول از هر هکتار از مزارع بخش رخ پیش بینی می شود امسال تولید سیب زمینی نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۰درصد رشد داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین محصول سیب زمینی در شهرستان تربت حیدریه در منطقه حاصلخیز دشت رخ کشت می شود، گفت: با هدف کاهش مصرف آب و هزینه کارگری افزایش عملکرد، کاهش تراکم علف های هرز و صرفه جویی در هزینه سمپاشی و کود پاشی در بیش از ۹۵درصد مزارع رخ به روش«آبیاری تیپ» اجرا می شود.

 

شیبانی افزود: کشت سیب زمینی در بخش رخ علاوه بر درآمد زایی برای کشاورزان منطقه ،منبع خوبی برای درآمد کارگران این منطقه شده است بطوری که کار برداشت در هر هکتار سیب زمینی به ۵۰ تا ۶۰ کارگردر روز نیاز دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ گفت: بیشتر محصول سیب زمینی رخ برای مصرف به بازارهای مشهد و استانهای مجاور و کارخانجات چیپس سازی حمل می شود همچنین عملیات برداشت و عرضه محصول سیب زمینی از اوایل مهر ماه به تدریج شروع و حداکثر تا نیمه آبان ماه و بر اساس تاریخ کاشت ادامه دارد.

کد خبر 984470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha