انتخاب ۴۰ مسجد در کردستان برای پخش مولودی‌خوانی از بلندگو

عبیدالله رستمی از انتخاب ۴۰ مسجد در کردستان برای پخش مولودی‌خوانی از بلندگو خبر داد و گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم و تجمعات نیست اما از بلندیگوی مساجد مولودی‌خوانی پخش می‌شود.

عبدالله رستمی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: گسترش ویروس منحوس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از مراسم و آئین‌های استان شده و امسال نیز در ماه ربیع‌الاول هیچگونه تجمعات و برنامه مولودی‌خوانی به صورت جمعی برگزار نمی‌شود.

 

وی بیان کرد: در ماه ربیع‌الاول سالجاری بعد از اذان مغرب نوای مولودی‌خوانی و مداهی از بلندگوی 40 مسجد استان پخش خواهد شد.

 

وی به چگونگی اجرای مولودی‌خوانی از بلندگوی مساجد پرداخت و خاطرنشان کرد:  یک یا ۲ نفر در این مساجد بعد از اذان مغرب اقدام به مداحی و مولودی‌خوانی و پخش آن از طریق بلندگو می‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: از قبل با امامان جماعت و خدام این مساجد، هماهنگی لازم صورت می‌گیرد و در این زمینه به مردم هم اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

رستمی به بازنشر این مولودی‌خوانی‌ها از طریق فضای مجازی برای مردم استان اشاره کرد و افزود: این کار باعث می‌شود انتظار مردم استان در ماه مولود برآورده و از امکان سرایت کرونا از طریق تجمع‌های آیینی جلوگیری شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر لزوم همکاری بیشتر رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: باید افکار عمومی را اقناع کرد که با افراد و واحدهای صنفی متخلف برخورد شود چرا که سرایت ویروس کرونا بیش از پیش شده و سلامت شهروندان در خطر است.

کد خبر 985023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha